جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مجمع طلاب استان کهکیلویه و بویر احمد

حوزه/ همایش طلاب و فضلای استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده ولی فقیه و نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، همایش طلاب و فضلای استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده ولی فقیه در این استان و نمایندگان مردم آن دیار در مجلس شورای اسلامی، به همت مجمع نمایندگان طلاب کهگیلویه و بویراحمد در سالن همایش های دارالشفا برگزار شد.

روحانیت بود که هسته های مرکزی انقلاب اسلامی را در نقاط مختلف کشور تشکیل داد

حجت الاسلام والمسلمین سیدنصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج در این همایش ضمن تبریک عید مبعث گفت: فلسفه بعثت پیامبر اکرم هدایت بشر است؛ بنا به آموزه های قرآن کریم وقتی بشر از مسیر هدایت خارج شود دچار گرفتاری ها خواهد شد.

وی افزود: پیامبر آمده است تا انسان ها را راهنمایی نماید؛ در زمانی که ایشان رحلت فرمود وظیفه هدایت بشر بر عهده امام معصوم است؛ پس از امام معصوم و در عصر غیبت نیز روحانیت معظم و علما و فقها رسالت تبیین دین و احکام الهی را عهده دار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: فقها از زمان خود ائمه اطهار به بیان دین می پرداختند؛ شاگردان تربیت شده مکتب امامان معصوم از سوی ایشان مأموریت تبلیغ دین را داشته اند.

وی گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز مدارس علمیه در استان ما شکل گرفته اند؛ در حال حاضر علاوه بر مدارس علمیه برادران، ۵ مدرسه نیز ویژه خواهران طلبه در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال فعالیت هستند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: روحانیت بود که هسته های مرکزی انقلاب و جنبش های انقلابی را در استان ها، شهرستان ها و روستاهای ایران تشکیل داد.

وی با اشاره به زنده شدن اسلام در سراسر دنیا افزود: این اتفاق و تغییر همه معادلات سیاسی دنیا کاری بود که امام خمینی (ره) با یاری مردم ایران انجام دادند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی بیان داشت: شرایط اقتصادی کشور شرایط سختی است؛ همه باید کمک کنیم تا این دوران را هم پشت سر بگذاریم.

وی گفت: روحانیت استان کهگیلویه و بویراحمد از سرمایه های آن هستند و باید در حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی این استان مشارکت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: مسئولین استانی وظیفه دارند بسترهای تلاش علمی را برای طلاب و علم جویان فراهم کنند تا بتوانند در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و مدیریتی به خوبی بدرخشند.

وی با تأکید بر لزوم پرداختن طلاب به رشد اخلاقی خود عنوان داشت: طلاب مشغول به تحصیل باید در همین دوران تحصیل برنامه اخلاقی مدونی برای خود داشته باشد تا بعدها با ورود به عرصه های اجتماعی در خدمت رسانی و تبلیغ مکارم اخلاقی موفق باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: حضور روحانیت در مدارس آموزش و پرورش باید تقویت گردد؛ این کار نیازمند اعلام آمادگی طلاب مستعد و دارای مهارت های تربیتی است.

باید اول مفهوم «دخالت» را شناخت و بعد گفت چه کسی دخالت داشته است

حجت الاسلام سید حاجی محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی سپس ضمن تبریک سالروز مبعث رسول اکرم گفت: با توجه به مسائل و مشکلات کشور در سال های اخیر حل چالش های اقتصادی نیازمند روحیه ای جهادی و برنامه ریزی مطابق با اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: برخی بودجه بندی ها از ضروریات کشور است و نمی توان آن ها تغییر داد؛ همه نمایندگان مجلس در پی توزیع درست بودجه در بخش های مختلف نظام هستند.

حجت الاسلام موحد خاطرنشان کرد: در زمینه دخالت نمایندگان در اموری همچون عزل و نصب مسئولین اجرایی استان ها باید در وهله اول دید معنا و مفهوم دخالت چیست؟

وی مشورت و نظرخواهی مسئولین از نمایندگان مردم را خارج از مصادیق دخالت دانست و گفت: ما به عنوان نماینده هم استانی های عزیزمان در قبال مسائل مختلفی که با زندگی و معاش آنان مرتبط است باید پاسخگو باشیم؛ شناسایی افراد خبره و توانمند و ارائه مشاوره به مسئولین دولتی در انتخاب و انتصاب افراد داری شایستگی و لیاقت یکی از وظایف نمایندگان است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم تکریم افراد دارای روحیه جهادی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما دست افرادی را که نوکر و خدمتگزار مردم باشند می بوسیم.

لزوم استفاده از ظرفیت روحانیت در حل مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی

دکتر مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه این همایش اظهار داشت: نقش آفرینی خوب روحانیت در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب در ارتقای فرهنگ کشور قابل تحسین است.

وی گفت: مقام معظم رهبری بارها روی دو مقوله فرهنگ و اقتصاد تأکیدات جدی داشته اند؛ باید از ظرفیت روحانیت در حل مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی استان استفاده شود.

روشنفکر تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا چالش های استان کهگیلویه و بویراحمد در عرصه های اقتصادی و فرهنگی را بر اساس حکم دین و عقل مورد بررسی و ترمیم قرار دهیم.

وی با تأکید بر اهمیت جهاد تبیین عنوان داشت: باید در حوزه های خدمات رسانی نظام جمهوری اسلامی ایران در ۴ دهه گذشته روشنگری و اطلاع رسانی شود؛ این کار بوسیله مبلغین دینی قابل اجراست.

در ابتدای این همایش جمعی از طلاب به بیان مسائل و دغدغه های صنفی و استانی در زمینه های فرهنگی و اقتصادی پرداختند.

شایان ذکر است: تقدیر از طلاب نخبه و پژوهشگر استان کهگیلویه و بویراحمد که در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل می باشند، پایان بخش این همایش بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محسن روزخوش IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    با سلام و احترام از حسن سلیقه جناب صادقی لذت بردم. عکس ها و چکیده نطق ها خوب بود. اگر عکس های شخصی را بخواهم دریافت کنم باید به چه کسی مراجعه کنم؟ سپاسگزارم