یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی - امام جمعه خرم آباد

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: در شرایط فعلی فرصت آزمون و خطا نداریم و امروز برای جبهه انقلاب فرصتی در راستای خدمت به مردم فراهم شده است و لازم است که مسئولان از فرصت به وجود آمده برای خدمت به مردم به نحو احسن استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان امروز در مراسم تکریم و معارفه امام جمعه جدید اشترینان که در سالن اجتماعات هنرستان قلم چی این بخش برگزار شد، با اشاره به اینکه ماه شعبان، ماه موالید بزرگ است، اظهار داشت: عزت و سربلندی مسلمانان در سایه توجه امام عصر(عج) است.

وی افزود: خداوند به‌ عنوان آفریننده عالم، دستورالعمل‌هایی را از طرف پیامبران فرستاده که در صدر این دستورالعمل‌ها، تقوا، مهربانی، صله رحم و دوری از بدی ها را مطرح کرده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به سفارش خداوند در قرآن به نماز جمعه، گفت: سفارش پروردگار عالم برای توجه به اقامه نماز جمعه، تاکید بر اهمیت بالای این مراسم عبادی سیاسی است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به برگزاری نماز جمعه در ۱۸ نقطه از استان لرستان، یادآور شد: نماز جمعه می‌تواند حلال مشکلات باشد و برای ارتقا دینی و فرهنگی که اعیان‌ترین جلوه آن، نماز جمعه است، لازم است تا سازمان‌های دولتی و غیر دولتی با قوت پای کار نماز جمعه در شهرستان‌ها برای باشکوه برگزار شدن آن باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اضافه کرد: نماز جمعه دارای ثواب حج عمره است و کسی که در نماز جمعه شرکت می‌کند در محضر خداوند آمرزیده خواهد شد.

وی لرستان را خاستگاه علما و بزرگان و برجستگان برشمرد و گفت: این موضوع در شهرستان بروجرد با تقدیم ۶ هزار و ۵۴۴ شهید استان، در جمعیت یک میلیونی آن دوران زبانزد است و به همین خاطر نیز مقام معظم رهبری از لرستان به عنوان مرکز تدین و تقوا یاد کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به قرارگیری اشترینان در دشت سیلاخور، مطرح کرد: این منطقه دارای تاریخی کهن است که در کتب تاریخی نیز از آن نام برده شد و لذا مردم این دیار شایسته خدمات بیشتری هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان داشت: برای رونق تولید و اشتغال در منطقه اشترینان باید به کشاورزی و صنایع دستی اهمیت ویژه‌ای قائل شد و برنامه ریزان استانی در اقدامی جهادی، برای حل مشکل این منطقه، از مهاجرات جوانان به شهرهای دیگر جلوگیری کنند.

وی با اشاره به این که دفاتر ائمه جمعه محل مراجعه مردم در فراز و نشیب‌های انقلاب بوده و همیشه مردم را در صحنه حفظ کرده‌اند، یادآور شد: مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب حضور داشته و دارند و بارها ثابت کرده‌اند که پشتیبان انقلاب هستند.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: در شرایط فعلی فرصت آزمون و خطا نداریم و امروز برای جبهه انقلاب فرصتی در راستای خدمت به مردم فراهم شده است، بنابراین مسئولان باید از فرصت به وجود آمده برای خدمت به مردم به نحو احسن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مردم باید آثار خدمت رسانی را آشکارا ببینند، اظهار داشت: لرستان امروز به ارتقا فرهنگی و اقتصادی نیاز دارد و فرصت اختلاف نداریم و لازم است تا یک صدا به سمت ارتقا فرهنگی، دینی و اقتصادی حرکت کنیم، چرا که صدای مطالبه مردم لرستان بلند است و باید با اتحاد این مسیر را طی کنیم.

وی عنوان کرد: نماز جماعت در ادارات باید پررنگ برگزار شود، زیرا امروز مولفه‌های نظام، تکریم شعائر دینی و مذهبی است.

در پایان این مراسم نیز حجت‌الاسلام زید علی بیرانوند به عنوان امام جمعه اشترینان معرفی و از خدمات حجت الاسلام حیدر خلجی امام جمعه سابق اشترینان قدردانی شد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha