دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه آستارا

حوزه/ امام جمعه شهرستان آستارا گفت: علم باید ما را به کمال معنوی برساند و برای رسیدن به این مهم باید علم را همراه با خودسازی و تزکیه نفس از رذایل اخلاقی همچون کبر و غرور فرا بگیریم تا بتواند راهگشای ما باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان آستارا امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه ولیعصر(عج) آستارا با بیان این نکته که علم، صفت ذات پروردگار عالم است، به اهمیت علم و علم آموزی در دین مبین اسلام پرداخت و اظهار داشت: فرا گرفتن علم و تحصیل در حوزه‌های علمیه از آن جهت که همراه با معنویت و نورانیت قلب است، دارای اهمیت بسیار و جایگاه والایی است.

باقری افزود: علم باید ما را به کمال معنوی برساند و برای رسیدن به این مهم، لازم است تا علم را همراه با خودسازی و تزکیه نفس از رذایل اخلاقی فرا بگیریم، اما اگر خدای نکرده علم را به قصد نیل و توسعه اهداف مادی و دنیایی دنبال کنیم، دچار استکبار و در نهایت گرفتار هلاکت خواهیم شد.

امام جمعه آستارا با اشاره به فرازی از نامه سی‌ویکم نهج‌البلاغه که امیرالمؤمنین(ع) در بازگشت از جنگ صفین خطاب به فرزندش امام حسن(ع) آن را نگاشته‌اند، به اهمیت آموزش و تأدیب نفس در سنین جوانی پرداخت و گفت: هر چه دل جوان‌تر باشد، همانند زمین خالی از کشت و زرع زودتر مطالب اخلاقی و تربیتی را می‌پذیرد و لذا طلاب جوان نیز قبل از آنکه گرفتار سختی‌های زندگی و مشغولیت ذهنی شوند باید نسبت به خودسازی تلاش کنند.

حجت الاسلام باقری، حوزه علمیه را یکی از بازوان توانمند انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیون باید بدانند که نتیجه تحصیل و تلاش‌های آنان در میزان خدمت آنان به آرمان‌های انقلاب اسلامی مشخص خواهد شد و اگر طلبه‌ای نسبت به ارتباط حوزه و انقلاب اسلامی تردید دارد باید در نیت خود تجدید نظر کند.

این استاد حوزه با بیان اینکه علما و مجتهدین بسیاری علیرغم کهولت، در صحنه‌های حساس انقلاب مانند دفاع مقدس لباس رزم پوشیدند و در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کردند، افزود: امروز اگر چه میدان جنگ و مبارزه تغییر کرده، اما همه ما مکلف به حضور در صحنه و دفاع از اسلام و انقلاب عزیز هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha