دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مسئول کارگروه علمی پژوهشی طرح جامع خانواده متعالی گفت: فرهنگ تا مردمی نشود نهادینه نمی شود، بنابراین طرح خانواده متعالی فرهنگی و اجتماعی و فرا جناحی و سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، صبح امروز در نخستین همایش خانواده متعالی که به همت حوزه علمیه استان فارس در سالن حکمت دانشگاه شیراز برگزار شد، با اشاره به برگزاری نخستین همایش از سلسله همایش های خانواده متعالی، اظهار کرد: خانواده، امروز یکی از کانون های مهم هجمه دشمن است، دشمن در حال برنامه ریزی و آسیب زدن به این کانون است، همچنین در حال متلاشی کردن کیان خانواده در ایران است.

وی در ادامه با تصریح اینکه اهتمام به امر خانواده یک ضرورت ملی است، اضافه کرد: توجه به کانون خانواده در اولویت قرار گرفته است؛ الحمدلله نقشه فرهنگی مهندسی استان نیز رونمایی شده است و پیش از آن ده ها جلسه در شورای فرهنگ عمومی استان در خصوص سند فرهنگی بحث شده است و هزار و ۵۰۰ نفر از نخبگان بر روی این سند نظر داده اند و به عنوان یکی از اجزا خانواده طرح خانواده متعالی به تصویب شورای فرهنگ عمومی رسیده است که مراحل دهگانه آن در حال اجرا است.

به گفته مدیر حوزه علمیه فارس، کارگروه های شش گانه ای تشکیل شده است که کارگروه علمی پژوهشی وظیفه نظارت و تامین محتوا را بر عهده گرفته است، اما پیش از آن لازم بود نخبگان استان نسبت به این طرح توجیه شوند، به همین دلیل این همایش برگزار شده است؛ همه این را می دانند فرهنگ تا مردمی نشود نهادینه نمی شود؛ طرح خانواده متعالی فرهنگی و اجتماعی و فرا جناحی و سیاسی است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا روح حاکم بر طرح خانواده متعالی معنویت، اسلام و توحید است و با محوریت اسلامی باید در خصوص خانواده راهکار ارائه کرد و به سمت اهداف پیش رفت.

مدیر حوزه علمیه استان فارس ادامه داد: کارگروه علمی پژوهشی خانواده متعالی که متشکل از عده ای از فرهیختگان حوزه و دانشگاه است، ۲۲ جلسه کاری را در این مدت برگزار کرده است و مصوبات متعددی داشته که یکی از آن تعیین نظام مسائل اولویت دار خانواده است؛ نخست موضوع سن ازدواج، دوم مسئله طلاق، سوم مسئله فرزندآوری، همسرداری، تربیت فرزند، سنت های غلط پیش روی ازدواج، فضای مجازی، معیشت و تاثیر آن بر خانواده، صله رحم، مواد مخدر و اعتیاد، اخلاق جنسی، اشتغال زنان و ... مسائلی هستند که از میان ده ها مسئله ای که خانواده های جهان درگیر آن هستند با محوریت مبانی دینی و مذهبی و ارزشی استخراج شده است. امیدواریم این همایش معرف طرح خانواده متعالی، تبیین آن و بیان ضرورت های آن است با این هدف گذاری همایش اول برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha