یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام احمدی

حوزه / تهیه کننده صدا و سیمای مرکز قزوین گفت: رسانه ها در رشد و تعالی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ثبات هر جامعه ای نقش تعیین کننده ای دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الا سلام مهدی احمدی، ظهر امروز در جلسه کارگاه سواد رسانه ای که به صورت انلاین و با حضور طلاب مدارس علمیه استان قزوین برگزار شد، گفت: چنانچه رسانه ها مصلحت اجتماعی را در نظر بگیرند و افکار عمومی را به سمت عوامل موثر در پیشرفت اهداف آن نظام، امنیت اجتماعی، ترقی اقتصادی، تعالی فرهنگی و اخلاقی پیش ببرند به طور قطع آن جامعه با پشت سر گذاشتن موانع و حفظ امنیت و آرامش به رشد و تعالی خواهد رسید.

تهیه کننده صدا و سیمای مرکز قزوین خاطرنشان کرد: اگر رسانه ها و مطبوعات از وظیفه اصلی و اخلاق حرفه ای فاصله بگیرند جامعه در ابعاد مختلف دچار آسیب می شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی و تاکید مقام معظم رهبری، نقش رسانه ها در جهت دهی فکری و فرهنگی، تعیین ساختار هویت ملی و ارتقای اخلاق و معنویت در جامعه بسیار مهم و تعیین کننده است.

تهیه کننده صدا و سیمای مرکز قزوین عنوان کرد: باید بر مدیریت و برنامه سازی رسانه، دین، اخلاق و فضیلت حاکم شود، در این صورت رسانه ها می توانند زمینه ساز خوشبختی انسان ها شوند.

وی ادامه داد: رسانه ها می توانند نقش چشمگیری در تغییر رفتار مردم و اصلاح سبک زندگی و ترویج سبک زندگی سالم داشته باشند.

حجت الا سلام احمدی بیان کرد: یکی از ابزارهای مهم در تغییر رفتار مردم، رسانه ها هستند و رسانه ها باید از نفوذ کلام خود در زمینه آموزش و تاثیرگذاری مثبت، بالنده و پیش رونده استفاده کنند و ما هم وظیفه داریم که جایگاه و نقش رسانه را بشناسیم.

وی به نقش رسانه های مجازی در زندگی مردم، عنوان کرد: باید بتوانیم اخلاق و تعهد اجتماعی را به محتوای رسانه های مجازی اضافه کنیم، چرا که در غیر این صورت ممکن است آسیب هایی را وارد کنند.

تهیه کننده صدا و سیمای مرکز قزوین بیان کرد: اگر طلاب حوزه های علمیه برای فضای مجازی تولید محتوا داشته باشند و به‌ صورت تیمی و تشکیلاتی کار کنند، بدون شک می‌ توانند در این زمینه مؤثر و مثمر ثمر واقع شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha