جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
جشنواره قرآن و حدیث المصطفی

حوزه/ رئیس جامعة المصطفی العالمیه، تعداد شرکت کنندگان در بیست و هفتمین جشنواره قرآن و حدیث را ۱۵ هزار نفر از سراسر دنیا اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، حجت الاسلام و المسلمین عباسی در بیست و هفتمین جشنواره قرآنی و حدیثی جامعة المصطفی العالمیه که در گرگان برگزار شد، ضمن تشکر از شرکت کنندگان و دست اندرکاران این جشنواره، اعلام کرد: ۱۵ هزار نفر از سراسر دنیا در این جشنواره شرکت کردند.

وی، بعثت پیامبر مکرم اسلام را از بالاترین نعمت‌های خداوند متعال به انسان ها دانست و افزود: این نعمت بسیار عظیم است و ما در همه ابعاد مرهون و مدیون شخصیت والای حضرت ختمی مرتبت صلوات الله علیه هستیم و میراث ماندگار آن حضرت برای ما و در میان ما هم کتاب الهی قرآن کریم است.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه کشور خاطرنشان کرد: این نعمت الهی در همه ابعاد هستی و زندگی جریان دارد و ما را از رذیلت ها، گمراهی ها، سرگردانی ها و سرگشتگی ها نجات می دهد، تاریکی هایی که در اطراف راه زندگی بشر دیده می شود و نور روشنی که مسیر را برای ما در سرگشتگی ها فراهم می‌کند چراغ هدایت قرآن کریم است.

حجت الاسلام و المسلمین عباسی، جامعة المصطفی العالمیه علاوه بر برنامه های درسی، علمی و آموزشی که در برنامه های قرآن کریم و احادیث شریف را طراحی کرده و امروز در این دانشگاه بین المللی اجرا می‌شود که تعداد رشته ها و برنامه های درسی فراوان است و بخشی از این برنامه ها، ابتکاری، ابداعی و نوآورانه است.

وی ادامه داد: توفیق برگزاری جشنواره قرآن و حدیثی برای عرضه و ترویج فعالیت‌های قرآنی است که هر سال برگزار می شود.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه کشور با بیان اینکه بشر امروز بیش از هر زمان دیگری به آموزه های انبیا و قرآن کریم نیاز دارد، ابراز کرد: بشر گمگشته امروز، بحران های فراوانی دارد؛ بحران هایی در معنای زندگی که چرا انسان زندگی می‌کند؟ برای چه آمده است؟ به کجا می‌رود؟ و سبک زندگی انسان باید چگونه باشد؟

حجت الاسلام و المسلمین عباسی اضافه کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری انسان ها از این حیرت ها رنج می برند و بشر امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به تعالیم انبیا و تعالیم قرآن کریم دارد.

وی عنوان کرد: این بی‌عدالتی‌ها، نابسامانی ها، بحران معنویت، بحران خانواده، بحران عدالت اجتماعی و عدالت بین المللی همه ناشی از دوری از این نور و منشاء خیر و برکت و فایده است و بیش از هر زمان دیگر نیازمندیم که سر سفره این مائده حضور داشته و بهره گیریم و انس با قرآن کریم داشته باشیم.

رئیس جامعة المصطفی العالمیه کشور تشریح کرد: یکی از برنامه هایی که سالیان است در جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی برگزار می‌شود، تجلیل از شخصیت هایی است که عمر مبارک خود را در خدمت قرآن و نشر و ارائه معارف قرآنی قرار دادند و البته در حقیقت به بالاترین پاداش دست پیدا کردند و در این جلسه از حضرت آیت الله مفیدی یک شخصیت عزیز که عمری را در ساحت قرآن کریم و خدمت به معارف قرآنی گذارند، تجلیل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: آیت الله نورمفیدی بیش از ۴۰ سال مستمر و هفتگی جلسه هفتگی قرآن کریم را برگزار بوده و این سنگر را ترک نکرده است.

شرکت ۱۵هزار نفر از سراسر دنیا در جشنواره قرآن و حدیث المصطفی+ عکس

شرکت ۱۵هزار نفر از سراسر دنیا در جشنواره قرآن و حدیث المصطفی+ عکس

شرکت ۱۵هزار نفر از سراسر دنیا در جشنواره قرآن و حدیث المصطفی+ عکس

شرکت ۱۵هزار نفر از سراسر دنیا در جشنواره قرآن و حدیث المصطفی+ عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha