دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سعیدی

حوزه/ خادمان «موکب حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در کاظمین» در دیدار با آیت‌الله سعیدی، بر ارادت ویژه مردم عراق نسبت به این موکب تاکید کرده و از توزیع ۱۰ هزار پرس غذای گرم در میان عزاداران امام کاظم علیه السلام خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، برگزار کنندگان موکب «آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در کاظمین»، با همراهی معاونان آستان مقدس با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی احمدی با بیان اینکه در ابتدا برنامه آستان مقدس در سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام حضور خادمان در کاظمین همراه با پرچم متبرک برای عرض تسلیت بود، اظهار کرد: خود اهل بیت(ع) مسیر را باز کردند و زمینه فراهم شد تا در مدت کوتاهی برنامه ریزی‌ها انجام و موکب آستان مقدس فاطمی در کاظمین برپا شود.

وی افزود: برپایی این موکب نشان داد که مجموعه آستان توانایی انجام کارهای بزرگ در کوتاه‌ترین زمان را دارد.

در ادامه حجت الاسلام محسن آمره مدیر روابط عمومی حرم مطهر با اشاره به انتظاری که از آستان مقدس برای برپایی موکب در سالروز شهادت امام کاظم علیه السلام در کاظمین وجود داشت، گفت: خوشبختانه اتفاق خوبی رقم خورد که بازخورد خوبی میان مردم عراق داشت.

وی با اشاره به هماهنگی خوبی که میان موکب آستان مقدس فاطمی و موکب آستان قدس رضوی انجام شد، افزود: تلاش ما بر این بود که به گونه ای رفتار کنیم که این دو عتبه از هم جدا نباشند که این اتفاق در رسانه ملی به خوبی افتاد و در شبکه های مختلف صدا و سیما حضور همزمان خادمان دو عتبه مقدسه این هماهنگی را نشان داد.

مدیر روابط عمومی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به خدمات رفاهی موکب آستان مقدس فاطمی در کاظمین، گفت: اطعام غذا در موکب آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها روند مطلوبی داشت و پنج وعده غذایی از جمله صبحانه، میان وعده، صبح، نهار، عصرانه و شام به زائران و عزاداران امام کاظم علیه السلام داده شد.

وی با اشاره به اقامه نماز جماعت در موکب آستان مقدس فاطمی که در میان مواکب حاضر در آنجا منحصر به فرد بود، گفت: مردم عراق ارادت خاصی به موکب حضرت معصومه سلام الله علیها داشتند و برای تبرک جستن به پرچم هم استقبال خوبی از طرف مردم صورت گرفت و حتی در زمانی که موکب آستان مقدس فاطمی شروع به اطعام می کرد بقیه مواکب به احترام حضرت معصومه سلام الله علیها دست از پذیرایی می کشیدند که نشان دهنده ارادت و احترام آنها به دختر موسی بن جعفر علیه السلام بود.

در ادامه محمدعلی‎پور با اشاره به موانع زیادی که برای برپایی موکب وجود داشت اظهار کرد: همه کارها به موقع و در عرض سه روز انجام گرفت و با توجه به ممنوعیت خروج کالا و تجهیزات و زمانبر بودن گرفتن مجوز، همه موارد از خود عراق تهیه و در اختیار موکب قرار گرفت.

وی با بیان اینکه همه اعتاب مقدسه عراق و ایران حضور پر رنگی داشتند و هر کدام خدمات خاصی را ارائه می کردند، افزود: در موکب حضرت معصومه سلام الله علیها خدمات پذیرایی، اسکان و فرهنگی به خوبی ارائه شد و مورد تقدیر نائب تولیت آستان مقدس کاظمین قرار گرفت.

عباسعلی صفر از خادمان موکب آستان مقدس بانوی کرامت طی سخنانی با اشاره به اینکه مردم عراق استقبال مطلوبی از خدمات موکب آستان مقدس داشتند، عنوان کرد: امیدواریم این روند خدمت‌رسانی به زائران اهل‌بیت(ع) در اعتاب مقدس استمرار داشته باشد.

همچنین در این دیدار سیدمحمد موسی کاظمی مسئول مهمانسرای حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) گفت: در موکب آستان مقدس فاطمی در کاظمین در مجموع ۶ وعده غذایی، ۱۰ هزار پرس غذای گرم توسط ۵ نیرو که در آشپزخانه فعالیت می کردند طبخ و توزیع شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha