جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ب

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان با انتقاد از عدم پاسخگوی بعضی از مسئولان به تماس‌های مردم، گفت: مسئولی که با تجدید بیعت با شهدا برای خدمت به مردم به مسند قدرت می‌رسد، نباید شهدا و مردم را فراموش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در نخستین اجلاس مجمع بسیجیان دارالمومنین کاشان در کانون جوانه‌های کاشان، اظهار داشت: همه بر این باورند که در آغاز پیدایش انقلاب اسلامی مرجعیت دینی تاثیر گذار بوده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس با مدیریت مرجعیت و معنوی دینی اداره شد، گفت: اگرچه در آغاز دوران پیروزی انقلاب امام امت، تجربه موفقی را برای دیگران به وجود آورد، اما در روزهای نخست عده‌ای با گرایش به بیگانه و غرب، در حال معامله برای سرنوشت کشور بودند که با تحول بنیادین این نقشه دشمنان نیز خنثی شد.

وی معنویت دوران دفاع مقدس را مانع از گرایش جوانان به فرهنگ غرب دانست و مطرح کرد: بعد از جنگ به تدریج با پیدایش شبکه‌های ارتباطی جهانی، متاسفانه بعضی از جوانان به فرهنگ غرب گرایش پیدا کردند.

امام جمعه کاشان به سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی اشاره کرد و گفت : معظم له در این سفر برای جلوگیری از به خطر افتادن بحث سبک زندگی اسلامی به خاطر گرایش به فرهنگ غرب، ۲۰ مورد را پیرامون سبک زندگی اسلامی برشمرد.

وی به گوشزد نمودن تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی توسط مقام معظم رهبری در سفر به استان سمنان نیز اشاره و مطرح کرد: باعث افتخار است که امروز چشم تیز بین سکاندار نظام اسلامی، تمام تهدیدات دشمن را لحظه به لحظه و به خوبی رصد می‌کند.

آیت‌الله سلیمانی به خنثی کردن نقشه استکبار جهانی در ناکارآمد جلوه دادن نظام دینی و ولایی ایران اشاره کرد و ابراز داشت: از زمان شهادت سردار رشید اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی شرایط به گونه‌ای رقم خورد که الگوهای غربی و بیگانه اعتبار خودشان را از دست دادند.

وی به نفوذ بی نظیر سردار شهید سلیمانی به عنوان سید و سالار جبهه مقاومت در دل مردم ایران و جهان اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی با نفوذ در دل جوانان دینی، انقلابی و مردم جهان باعث شد تا امروز اگر در کشوری همانند هند پلیسی گستاخی کند، کار به جایی می‌رسد که خود پلیس مجبور به عذر خواهی خواهد شد.

امام جمعه کاشان به تدبیر حکیمانه رهبری در پیدایش شجره طیبه صالحین اشاره کرد و گفت: استفاده رهبر معظم انقلاب از چفیه که نماد بسیج است، نشان از توجه شایان و حمایت مقام معظم رهبری به تفکر بسیج می‌باشد.

وی بسیج را شبکه گسترده تشکیلات کشور دانست و گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، تفکر بسیج در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، بازاریان، جامعه کارگری، بانوان، جوانان، سالخوردگان و نوجوانان سراسر کشور نهادینه شده است.

آیت الله سلیمانی عنوان کرد: جبهه‌های جنگ با تفکر کلاسیکی، وظیفه‌ای و انستیتوهای نظامی متجلی نشد، بلکه دوران دفاع مقدس با تفکر بسیجی و عقیده‌ای اداره و متجلی شد.

وی از شهید رجایی به عنوان فردی که تفکر بسیجی و عقیده‌ای داشت نام برد و گفت: این شهید عزیز به خاطر داشتن تفکر بسیجی از اول هفته تا آخر هفته و تا نیمه شب در ساختمان ریاست جمهوری به مشکلات کشور و مردم رسیدگی می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه تفکر بسیجی به نوع لباس و ظاهر افراد نیست، خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی در خدمت خالصانه به مردم، نترسیدن از قدرت‌های استکباری و تبعیت از تفکری امامین انقلاب است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری حتی در شرایط کرونایی، گفتمان با مردم را کنار نمی‌گذارند، افزود: رهبر معظم انقلاب علاوه بر مردم ایران اسلامی و جهان اسلام با مردم دنیا نیز حرف می‌زنند و ارتباط دارند.

امام جمعه کاشان، با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن تفکر بسیجی در مدیران اجرایی کشور و نسل جوان، تصریح کرد: مقام معظم رهبری برای اینکه تبلیغات دشمنان در انحراف مرجعیت بی‌اثر شود، مرجع اعتقادی، انگیزه‌ای، دینی و احساسی تعیین کرده‌اند.

وی تاکید کرد: در کشوری که عدالت، مساوات و خدمت به محرومین شعار محوری انقلاب است، باید تفکر بسیج با محوریت مسجد، محله، هیئت‌های اندیشه ورز و تجمیعی از همه جناح‌ها و گروه‌های سیاسی شکل بگیرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با انتقاد از عدم پاسخگوی بعضی از مسئولان به تماس‌های مردم، گفت: درب اتاق مدیران و دستگاههای اجرایی باید به روی مردم باز باشد.

وی خاطر نشان کرد: مسئولی که با تجدید بیعت با شهدا برای خدمت به مردم به مسند قدرت می‌رسد، نباید شهدا و مردم را فراموش کند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha