دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به قدمت ۱۰۰ ساله سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: در طول این سال‌ها فرآیندها و پیچیدگی‌های زیادی در این سازمان وجود داشته اما تغییر و اصلاح شیوه‌های سنتی در سال‌های اخیر که ضمن جلوگیری از کاغذبازی، ارائه خدمات را تسهیل کرده، قابل تحسین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: بنا بر ارزیابی‌ها، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، امروز از حیث تحول اداری، در بین همه دستگاه‌های کشور جز پیشرفته‌ترین هاست.

حجت الاسلام‌والمسلمین آل هاشم با اشاره به قدمت ۱۰۰ ساله سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: در طول این سال‌ها فرآیندها و پیچیدگی‌های زیادی در این سازمان وجود داشته اما تغییر و اصلاح شیوه‌های سنتی در سال‌های اخیر که ضمن جلوگیری از کاغذبازی، ارائه خدمات را تسهیل کرده، قابل تحسین است.

وی افزود: اینکه سامانه‌های مجازی سازمان ثبت اسناد به نحوی تعریف شده که نیازی به حضور فیزیکی افراد نیست، باعث خوشحالی است.

حجت الاسلام‌والمسلمین آل هاشم عنوان کرد: برای ارتقای سلامت اداری، سرعت در انجام امورات و نیز شفاف سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، باید شیوه‌ها عوض شود که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گام‌های اثربخشی در این زمینه برداشته است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه متأسفانه در سال‌های گذشته نگاه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور فقط نگاه درآمدزا بوده است، گفت: چنین نگاهی صحیح نیست و باید نیازمندی‌های مردم به نحو مناسب تأمین شود.

وی تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک، در زمره نهادهای مهم حاکمیتی است که بر پایه قانون مدون، مأموریت‌های مهم را در چارچوب نظام اداری کشور بر عهده دارد.

حجت الاسلام‌والمسلمین آل هاشم، تثبیت حقوق مالکیت افراد در شئون مختلف را مهم‌ترین کارکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دانست و اضافه کرد: تحقق این مهم باعث می‌شود حقوق افراد در تعارض با یکدیگر قرار نگیرد و بر همین اساس از وقوع بسیاری از منازعات نیز در جامعه جلوگیری خواهد شد و یا به اختلافات پایان داده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین با قدردانی از تلاش‌های مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان شرقی ادامه داد: از مسئولان استان که بدون حاشیه‌ای به خدمت رسانی مشغول هستند، راضی هستیم.

حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان اسناد و املاک کشور نیز در این دیدار اظهار داشت: از زمان حضور بنده در سازمان، در ۴ ماه گذشته، ۹ سفر استانی به مناطق مختلف انجام شده است که در جریان این سفرها نیز آسیب‌ها و نواقص موجود بررسی و رفع می‌شود.

بابایی ادامه داد: در زمینه تثبیت مالکیت، با توجه به عقب ماندگی‌هایی که وجود داشت، قرارگاه شهید سلیمانی را فعال و در ۱۰۰ روز فعالیت این قرارگاه، عملکرد خیره کننده‌ای به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: اگر برنامه صدور اسناد کاداستری نهادینه شود، حداقل ۳۰ درصد ورودی‌ها به دادگاه‌ها نیز کم خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه وضعیت صدور اسناد کاداستری در اراضی ملی مطلوب است، گفت: تاکنون ۱۲۵ میلیون هکتار از عرصه‌های ملی دارای اسناد کاداستری شده‌اند.

بابایی صدور اسناد کاداستری برای اراضی کشاورزی را یکی از دغدغه‌های موجود دانست و عنوان کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب در عرصه‌های کشاورزی، باید اقدامات فنی و پیچیده‌ای انجام دهیم که سختی‌های خود را دارد.

معاون رئیس قوه قضائیه با تشریح وضعیت آذربایجان شرقی در خصوص صدور اسناد کاداستری گفت: اسناد ۸۴ درصد عرصه‌های ملی استان به صورت کاداستری صادر شده و با همکاری دادگستری کل استان و سایر دستگاه‌های اداری، می‌توانیم تا پایان سال ۱۴۰۱، صدور اسناد کاداستری برای اراضی کشاورزی استان را سامان و در زمینه صدور اسناد کاداستری مسکونی نیز به آمار قابل قبولی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha