پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استادیاران صالحین

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه کار تربیتی یک فرایند مستمر است، گفت: به صرف یک جلسه یک ساعته در طول هفته نمی‌توان انتظار داشت به تمامی اهداف صالحین دست پیدا کرد و لذا ضروری است برای اثر گذاری بیشتر بر روی جوانان، راه کارهایی برای ارتباط مستمر طراحی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی بعد از ظهر امروز در جمع استادیاران حلقه‌های صالحین استان همدان، با اشاره به لزوم تدیون برنامه‌ای منظم برای سال آینده، اظهار داشت: لازم است تا در رابطه با نحوه برگزاری، تعداد و مکان جلسات استادیاران صالحین همدان تصمیمی جامع گرفته شود و همه اعضا نیز نسبت به اجرای آن حساس باشند.

وی با تاکید بر لزوم بازدید از نواحی و شهرستان‌های مختلف استان، یادآور شد: صرفا تمام جلسات نباید در شهرستان همدان برگزار شود و خوب است برنامه‌ای برای برگزاری این جلسات در تمام شهرستان‌های استان طراحی شود تا ضمن برگزاری این جلسه از عملکرد آن منطقه نیز بازدیدی به عمل آید.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اساتید باید ارتباط قوی با سرگروه‌ها و مربیان داشته باشند، گفت: هر سال دارای ۵۲ هفته است و خوب است که هر استادیاری یک میزان بازدید حداقلی برای خود تعریف کند و به اجرای آن نیز مقید باشد، به بیان دیگر یک استاد برنامه‌ای را برای خود تعریف کند که از ۵۲ هفته یک سال حداقل در ۲۰ هفته، یک روز از یک مسجد و جلسات صالحین آن بازدید داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه کار تربیتی یک فرایند مستمر است، مطرح کرد: به صرف یک جلسه یک ساعته در طول هفته نمی‌توان انتظار داشت به تمامی اهداف صالحین دست پیدا کرد و لذا ضروری است برای اثرگذاری بیشتر بر روی جوانان، راه کارهایی برای ارتباط مستمر طراحی شود.

نماینده ولی فقیه در همدان تصریح کرد: چگونگی برقراری ارتباط مستمر و تاثیر گذاری مربی‌ها بر جوانان مسئله‌ای است که باید در این جلسات مطرح و به بحث و گفت‌وگو بپردازیم و حتی اگر نیاز باشد روش‌های جدیدی نیز طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه مهم تحقق هدف اصلی صالحین که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، می‌باشد، گفت: هدف، تربیت ۸ میلیون بسیجی است و در رسیدن به این هدف می‌توان از راه‌های مناسبی که وجود دارد استفاده کرد و صرفا نباید به یک هدف خاص متکی بود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه برای پویایی صالحین می‌توان از ظرفیت مجموعه‌های فرهنگی فعال در هر منطقه استفاده کرد، یادآور شد: به طور مثال می‌توان شهر همدان را به پنج منطقه فرهنگی مختلف تقسیم کرد و در هر منطقه مجموعه‌های تربیت محور کودک و نوجوان بر اساس وضعیت فرهنگی همان منطقه را گسترش داد.

وی با تاکید بر اینکه باید به دنبال روش‌های جدید و اثر گذار باشیم، گفت: روش‌های مورد استفاده باید به نحوی باشد که بتوانیم جوانان و نوجوانان را به خود جذب کنیم.

وی ادامه داد: به جای برگزاری حلقه‌هایی با تعداد کم می‌توان با ایجاد مجموعه‌های تربیتی محور و یا هیئت کودک و نوجوان و حتی جلسات قران، جلساتی را با جمع عظیمی از جوانان برگزار کرد و با تشکیل این جلسات در دل صالحین، به تربیت جوانان بسیجی اقدام کنیم.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha