پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست ستاد امر به معروف و نهی منکر استان کهگیلویه و بویراحمد

نخستین نشست دبیران ستادهای امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد با رئیس ستاد استان برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، نخستین نشست دبیران ستادهای امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد با حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام پیشقدم، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به تبیین وظایف و سیاست‌های ستاد حول دو محور نظارت و فرهنگ سازی پرداخت و گفت:: خدای متعال هدایت بشر را بر پایه سه عنصر فطرت بشری، اولیا و صالحین و احکام دین قرار داد که نخستین هدایتگر فطرت انسان‌هاست. فطرتی که در وجود انسان به ودیعه گذاشت و به واسطه‌ی آن، انسان اشرف مخلوقات نام گرفت و تکامل یافت و وجه تمایز انسان با دیگر مخلوقات شد آن چنان که خداوند متعال در توصیف انسان می‌فرمایند: «فَتَبَارَکَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ».

وی گفت: فطرتی که نقش آن در وجود انسان هدایتگری است و به واسطه آن است که انسان از گمراهی و تاریکی نجات پیدا می‌کند و به سوی ایمان، مبدا و معاد و برنامه‌ی متناسب با آن گرایش پیدا می‌کند.

پیشقدم در ادامه با اشاره به محورهای عملکرد دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بیان کرد: وظایف ستادهای استانی بر اساس دستورالعمل‌ها و ابلاغات ستاد مرکز و نیز رهنمودها و دستورات ریاست ستاد در استان‌ها تعیین می‌گردند و ستادهای شهرستانی نیز موظف به اجرای دقیق این برنامه‌ها خواهند بود تا با هماهنگی و هم افزایی بیش از پیش بتوانیم تحول مورد انتظار حکومت اسلامی را ایجاد نمائیم.

در ادامه این نشست دبیران ستادهای شهرستانی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حسینی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از فروع دینی هستند که اصول دین در صورت احیا آن ساری و جاری خواهند بود.

وی ادامه داد: دشمن در حال تلاش برای تغییر ذائقه هاست تا ارزش‌ها را از جامعه گرفته و منکرات، فساد و گناه را جایگزین کند که متأسفانه در سایه غفلت مسئولین و متولیان بسیار هم موفق عمل کرده و باید آگاه باشیم چنانچه فساد و گناه در جامعه رواج یابد قطعاً ذائقه تغییر خواهد کرد و انسان‌ها دیگر به اصول و ارزش‌ها پایبندی نخواهند داشت.

امام جمعه یاسوج همچنین با تأکید بر این موضوع که دبیران ستادهای شهرستانی وظایف سنگینی بر عهده دارند و ترغیب و تشویق مردم به احیا فریضتین باید محور عملکرد آن‌ها باشد، گفت: ستادهای شهرستانی باید با هماهنگی کامل و الگو برداری از عملکرد موفق ستاد استان در عرصه‌های مختلف منشأ اثر باشند.

حسینی اظهار کرد: از آنجا که حوزه معروفات و منکرات بسیار گسترده است و ستادها به هیچ عنوان امکان و ظرفیت ورود به آن‌ها را ندارد باید در ابتدا برخی از معروفات و منکراتی که ظهور و بروز بیشتری در جامعه دارند سرلوحه کار قرار گیرند و با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت‌ها به آن‌ها ورود کرد تا مردم ببینند مطمئن شوند که می‌توان مسئولیت اجتماعی را احیا کرد و از ثمره آن نیز بهره‌مند شد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تشکیل گروه‌های مردمی، آموزش آن‌ها و نظارت بر بخش‌های مختلف جامعه از طریق آنان را یک وظیفه مهم برای ستادهای امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و گفت: آمران و ناهیان باید آموزش ببینند که حیطه وظایف آن‌ها در چه حدودی است و خدایی ناکرده با امر و نهی اشتباه و غلط موجب انزجار جامعه نشود، بلکه با عمل صحیح موجب ایجاد علاقه و گرایش مردم به امر به معروف و نهی از منکر شوند.

وی همچنین نظارت بر عملکرد مسئولین را مورد تأکید قرار داد و افزود: از آنجا که عملکرد یک مسئول و مدیر بر اجتماع اثر دارد لذا می‌بایست مورد توجه، نظارت و اصلاح باشند و از آنجا که مردم در همه جای اجتماع حضور دارند می‌توانند نقش پررنگی در این زمینه داشته باشند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد، تشکیل گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر در مساجد و محلات و واگذار کردن نظارت در عرصه‌های مختلف در حوزه مسجد به آن‌ها را مورد اشاره قرار داد.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha