جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه /امام جمعه قزوین قزوین گفت: قرآن کریم منشا بسیاری از اندیشه‌های ولایی امام(ره) بود که باعث شد انقلاب اسلامی در ایران پا بگیرد و ملتی از اسارت و ذلّت و تحقیر نجات پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی ظهر امروز در مراسم تقدیر از مدیران کانون‌های مهد قرآن استان قزوین که در شبستان مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: امام سجاد(ع) در حدیثی فرمودند: "اگر همه اهل عالم از این دنیا بروند، من وحشت زده نمی‌شوم به شرطی که با قرآن باشم چون اگر با قرآن باشیم همه چیز داریم".

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه اگر همه اهل عالم هم در مقابل ما قرار گیرند اما با قرآن باشیم، در نتیجه ما ما موفق خواهیم بود، مطرح کرد: امام خمینی(ره) در قیام ۱۵ خرداد که پایه‌های نظام شاهنشاهی را متزلزل کردند، زمانی که همه به ایشان هجمه بردند امام(ره) با اتکا به قرآن فرمودند: "قرار نیست که کافران بر مؤمنان مسلط باشند و ما باید طبق قرآن کار خود را انجام دهیم".

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: امام خمینی(ره) مشمول آیه ۹۶ سوره مریم شدند، که اگر کسی ایمان داشته باشد و عمل صالح انجام دهد، خداوند با او خواهد بود و مصداق دیگر این آیه خانم دباغ هستند که در سخت‌ترین شکنجه‌ها در راه خدا تلاش کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر قرآنی باشیم همه راه‌ها باز خواهد شد؛ قرآنی بودن یعنی اینکه، آیه آیه قرآن در زندگی ما موثر باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه هر فردی برای قرآن قدم بردارد، رحمت و برکت به زندگی او وارد می‌شود، گفت: با جاری بودن قرآن در زندگی شامل آیه «أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» خواهیم شد، چرا که قرآن بالاترین ذکر هاست.

حجت الاسلام‌والمسلمین عابدینی با بیان اینکه هر برکتی که می‌خواهیم در قرآن وجود دارد، عنوان کرد: قرآن کریم منشا بسیاری از اندیشه‌های ولایی امام(ره) بود که باعث شد انقلاب اسلامی در ایران پا بگیرد و ملتی از اسارت و ذلت و تحقیر نجات پیدا کنند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: به برکت حرکت قرآنی انقلاب اسلامی، مقاومت اسلامی در جهان شکل گرفت و سوریه‌ای که در حال تبدیل شدن به رژیم صهیونستی دوم بود، نجات پیداکرد و خط مقدم مبارزه با صهیونیست‌ها شد و همچنین لبنان و یمن هم توانستند با افزایش توان خود، آمریکا، اسرائیل و هم پیمانانشان را به زانو درآوردند.

نماینده ولی فقیه در قزوین با تاکید بر اینکه دغدغه ما افزایش تعداد حافظان قرآن است، عنوان کرد: البته شاهد هستیم که رتبه بسیار درخشنده و بلندی را قزوین در این زمینه به دست آورده که این محصول خون و دل‌هایی است که بزرگان ما در حوزه قرآن خورده‌اند.

انقلاب اسلامی بر پایه آموزه‌های قرانی به پیروزی رسید

انقلاب اسلامی بر پایه آموزه‌های قرانی به پیروزی رسید

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha