پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: بنابر قانون یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در جلسه شورای فرهنگ حضور داشته باشند تا پس از تصویب برنامه‌ها، از نظر قانونی با مشکلی روبرو نشویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در شورای قرآنی و فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به لزوم ابلاغ برش سال آینده سند قرآنی به دستگاه‌ها، اظهار داشت: در ماه‌های گذشته با وجود آنکه برش سه ماهه سند قرآنی، تدوین و ابلاغ شده بود اما متاسفانه در اجرا با موفقیت چندانی روبرو نبودیم.

وی افزود: هر لحظه از این جلسات جزو بیت المال محسوب می‌شود و لذا تنها قرار نیست که جلسه‌ای تشکیل دهیم و یا سندی بنویسیم، بنابراین این انتظار وجود دارد تا از سال آینده برنامه‌هایی که ابلاغ می‌شود، به صورت دقیق نیز اجرا شود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه نظارت و پیگیری اجرای سند قرآنی باید به صورت جدی مورد نظر باشد، گفت: در این راستا لازم است تا استاندار همدان، میزان همراهی و عملکرد دستگاه‌های اجرایی را مورد ارزیابی قرار دهد، چرا که وقتی سندی را تدوین کرده و می‌پذیریم، باید اجرایی شود.

نهادها در ماه مبارک رمضان با فعالان قرانی همکاری داشته باشند

وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، یادآور شد: باید برنامه‌ریزی جامع و مفصلی برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسمات در ماه مبارک رمضان داشته باشیم و نهادهای گوناگون لازم است تا فعالان قرآنی را یاری دهند.

نماینده ولی فقیه در همدان در ادامه با اشاره به اینکه سند فرهنگی برش استانی باید متقن و قابلیت اجرا داشته باشد، اظهار داشت: کمیته‌هایی که در این عرصه دارای مسئولیت هستند باید با استفاده از نظر نخبگان و کارشناسان، نکات ذکر شده را مد نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اهمیت تدوین سندی جامع برای استان، خاطر نشان کرد: در این راستا می‌توان از اسناد فرهنگی که در دیگر استان‌ها تدوین شده نیز استفاده کرد تا با رفع اشکالات، سند نهایی که به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می‌شود، مورد انتقاد قرار نگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه سند فرهنگی استان باید با اسناد بالا دستی و سند مهندسی کشور تطابق لازم را داشته باشد، عنوان کرد: ذکر این نکته ضروری است که اعضای کمیته‌ها باید نسبت به این موضوع توجه داشته باشند که این سند تنها برای خود و یا یک نهاد خاص برنامه ریزی نشده، بلکه برای دیگر سازمان‌ها و نهادها برنامه ریزی شده است و لذا باید برنامه ریزی‌ها به صورت جامع و همه جانبه باشد.

وی با گلایه از عدم حضور نمایندگان مجلس در شورای فرهنگ عمومی، گفت: بنابر قانون یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در جلسه شورای فرهنگ حضور داشته باشند تا پس از تصویب برنامه‌ها، از نظر قانونی با مشکلی روبرو نشویم و لذا لازم است این موضوع توسط رسانه‌ها مطالبه شود که نمایندگان به جلسات دعوت نشده‌اند و یا درصورت دعوت شدن، چرا غیبت داشتند.

نماینده ولی فقیه در همدان با تاکید بر لزوم استفاده از نظر همه صاحب نظران در راستای هر چه بهتر تدوین شدن سند فرهنگی، اظهار داشت: در هفته‌های اخیر نقدهایی به سند فرهنگی شده بود که از همینجا آمادگی خود و دبیرخانه را برای دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات اعلام می‌داریم.

اصحاب رسانه بازوان اجرایی شورای فرهنگ عمومی هستند

وی با بیان اینکه سند فرهنگی مربوط به استان همدان است و همه مردم باید در این سند مشارکت داشته باشند، گفت: هر کس دغدغه دارد ما شنوده حرف‌ها خواهیم بود و به معنای واقعی کلمه استقبال خواهیم کرد از این نقد ها و پیشنهادها.

امام جمعه همدان اصحاب رسانه را بازوان اجرایی شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: انتظار بر این است که رسانه‌ها در اجرای سندها شورا را کمک کنند، و با رصد نحوه اجرا شدن سند، این موضوع را از مسئولان مطالبه کنند، چرا که می دانیم رسانه ها توانایی بالایی در فعال کردن مدیران دارند و آنجا که رسانه وارد می‌شود بسیاری از کارها به خوبی انجام می شود.

انتهای پیام.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha