شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نرجس شکرزاده

حوزه/ پژوهشگر حوزه علمیه خواهران، گفت: تلاش برای رفع مشکلات مردم به ویژه طبقات محروم و ضعیف جامعه، تأسی به سیره نورانی امام حسین(ع) است.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک سوم شعبان، سالروز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ابراز داشت: سوم شعبان، سالروز ولادت امام معصومی است که همه آزادگان جهان فارغ از هر رنگ و نژاد و حتی دین و مذهبی، عاشق و شیفته ایشان و سیره و مرامشان هستند.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران، افزود:سیدالشهدا(ع)، سیدالاحرار است و این حریت و آزادگی را ما به برکت نفس کشیدن در زیر بیرق سیدالشهدا(ع) و درس گرفتن از این مکتب سعادت بخش داریم.

وی همچنین با اشاره به فرمایش نورانی رسول الله(ص) که امام حسین (ع) را مصباح هدایت و سفینه نجات معرفی کردند، گفت: این سخن پیامبر اعظم(ص) به خوبی گواه جایگاه والای سیدالشهدا(ع) در دنیا و آخرت است، چه آن که در هر دو سرا، شاخص سعادت و دست یابی به حقیقت ایشان و اصحاب و یاران باوفایشان هستند.

این فعال فرهنگی در ادامه با تأکید بر اهمیت و ضرورت تبیین و ترویج سیره و سبک زندگی حسینی در جامعه ابراز داشت: ایثار، گذشت، بخشندگی، تواضع و مهربانی، مردم داری، حق طلبی، اخلاق والای انسانی، یتیم نوازی، عبادت خدای متعال در اوج خود و البته شهادت بی مثال حضرت در راه معبود و برای اقامه دین حق، از جمله کلیدی ترین شاخصه های سبک زندگی امام حسین(ع) است که البته همه این موارد در سبک زندگی دیگر ائمه (ع) ما نیز وجود دارد اما امام حسین(ع) به جهت شهادت مظلومانه شان یک ویژگی های خاصی دارند که باعث شده توجه به ایشان خاص تر هم باشد.

وی گفت: حضرت ثارالله (ع) نه تنها انفاق و خدمت گزاری را در جامعه آن روز در حد اعلای خود انجام می دادند بلکه تلاش داشتند تا فرهنگ و تفکر جامعه نیز به این سمت و سو برود که هر کسی به سهم خود خدمتی در جامعه اسلامی داشته باشد و به ویژه نسبت به محرومان و یتیمان و مستضعفان، شاهد بی تفاوتی و یا کم تفاوتی نباشیم.

شکرزاده همچنین بیان داشت: حضرت در حدیثی می فرمایند که ای مردم بدانید که نیازهای مردم به سوی شما، از نعمت های پروردگار برای شما هستند و به این خاطر این نعمت ها را قدر بدانید و به نیازهای مردم برسید تا دچار عذاب الهی نشوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha