یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1012049
۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
حجت الاسلام محسنی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه گیلان گفت: امام حسین(ع) برای پیاده کردن قوانین الهی و برای آزادسازی بشریت از قید ذلت و طاغوت، انحراف و طغیان و تربیت صحیح براساس اصل بندگی الهی دست به قیام زد و امام خمینی(ره) هم با همین هدف الهی دنباله‌رو راه امام حسین(ع) حرکت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از رشت، حجت الاسلام داوود محسنی، معاون تهذیب حوزه علمیه گیلان امروز به مناسبت ولادت با سعادت امام حسین(ع)، در جمع معاونان و کارکنان مدیریت حوزه علمیه استان اظهار داشت: انقلاب اسلامی در امتداد راه امام حسین(ع) قرار دارد.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند "از ملت دلاور مسلمان ایران هم انتظاری جز ادامه راه حسین(ع) و زینب(س) نیست، گفت: پیوند عمیق و عاشقانه‌ای که انقلاب اسلامی در شهدا، جانبازان، رزمندگان، جوانان، نوجوانان و عموم مردم با نهضت عاشورای امام‌حسین(ع) ایجاد کرد را با هیچ مکتب، نهضت و انقلابی نمی‌توان مقایسه کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان گیلان با بیان اینکه قیامی که امام خمینی(ره) شروع کرد و در سال ۱۳۵۷ به ثمر نشست، بر پایه قیام عاشورا بود، خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) برای پیاده کردن قوانین الهی و برای آزادسازی بشریت از قید ذلت و طاغوت، انحراف و طغیان و تربیت صحیح براساس اصل بندگی الهی دست به قیام زد و امام خمینی(ره) هم با همین هدف الهی دنباله‌رو راه امام حسین(ع) حرکت کرد.

وی ادامه داد: نام عملیات‌های دفاع مقدس، همگی نشان از ایمان و آرمان‌ الهی که این انقلاب در دل رزمندگان ایجاد کرده بود، دارد.

محسنی به حدیثی از امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: مرحوم کلینی(ره) در کتاب شریف اصول کافی آورده است که "مردی در نامه‌ای به امام حسین(ع) نوشت: دو کلمه مرا نصیحت کنید و امام‌حسین(ع) در پاسخ به او نوشتند: هرکس با معصیت به خدا، کاری را انجام دهد، از رسیدن به آرزویش باز مانده و به آنچه که از آن می‌ترسد گرفتار می‌شود".

وی یادآور شد: معنای این روایت این است که اگر انسان از راه معصیت و گناه به دنبال کسب معاش زندگی خود است، به آن نخواهد رسید، و به عبارتی اگر انسانی به دنبال فرار از فقر و فلاکت زندگی است، اما از راه گناه و معصیت به دنبال دستیابی این هدف است، باید بداند که در نهایت به همان فقر و فلاکت گرفتار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha