یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام قدرت الله خرم روز

حوزه/ مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورای نگهبان، بر اساس قانون و بر اساس وظیفه نظارتی خود، دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بحث مسائل اجرایی و فشار آوردن به مسئولین اجرایی برای عزل و نصب مدیران را مردود می‌داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج حجت‌الاسلام قدرت الله خرم‌روز، مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد، عصر امروز در همایش جوانان انقلابی شهر یاسوج، اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بگذارند تا انتخاب مدیران اجرایی بر اساس شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی بر اساس قانون انجام شود.

وی با اشاره به انتقادات جوانان از دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، نسبت به هر گونه اقدامی از سوی نمایندگان در این زمینه تذکر جدی داد و بیان کرد: بر اساس قانون، این اصل را وظیفه نظارتی خود می‌دانیم که از دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بحث مسائل اجرایی و فشار به مدیران برای عزل و نصب‌ها جلوگیری کنیم.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در مجلس شورای اسلامی کمیسیونی وجود دارد تا بر عملکرد نمایندگان در طول دوره‌ نمایندگی خود نظارت کند تا اگر خلاف قانون حرکتی انجام دادند، وارد تذکر، هشدار و توبیخ و با نمایندگان متخلف برخورد شود.

حجت‌الاسلام خرم‌روز ادامه داد: شما جوانان مخلص، پرانرژی، و پرتوان کسانی هستید که می‌خواهید آینده این انقلاب و این نظام را بسازید و همواره مورد عنایت مقام معظم رهبری هستید چرا که ایشان از شما انتظاراتی برای آینده کشور دارند.

وی با بیان اینکه قطعا نهاد شورای نگهبان به وظایف خود عمل خواهد کرد، گفت: طی انتخابات سال ۹۸، بیش از ۹۰ نماینده از احزاب مختلف که در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، رد صلاحیت شدند، که قطعا اگر فرصت بیشتری بود، بیش از این افرادی رد صلاحیت می‌شدند.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مقام معظم رهبری در خردادماه امسال به صراحت فرمودند که ورود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مسائل اجرایی کشور و دولت آسیبی جدی است‌، خاطر نشان کرد: در بحث عزل و نصب‌ها و فشار آوردن به مدیران ارشد اجرایی استان، گلایه‌مندی‌هایی وجود دارد که ضمن منتقل کردن آنها، قطعا مورد توجه نیز قرار خواهند گرفت.

وی افزود: بحث پیشنهاد و مشورت در جای خود قرار دارد، اما اینکه مدیری را تحت فشار قرار دهند و نمایندگان به مسائل اجرایی دولت ورود پیدا کنند، خلاف نظر مقام معظم رهبری و یک آسیب جدی است.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دفاتر و هئیت‌های نظارت در آینده یکی از مباحثی که مورد توجه قرار خواهند داد همین بحث فشار آوردن به مسئولین دولت در بحث عزل و نصب‌هاست.

حجت‌الاسلام خرم‌روز با بیان اینکه تداخل در وظایف دیگران هم بر خلاف قانون و هم بر خلاف نظر مقام معظم رهبری است، تاکید کرد: شورای نگهبان، بر اساس قانون و بر اساس وظیفه نظارتی خود، دخالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بحث مسائل اجرایی و فشار آوردن به مسئولین اجرایی برای عزل و نصب مدیران را مردود می‌داند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اجازه دهید تا انتخاب مدیران طی روند قانونی و طبق شایسته‌سالاری و شایسته‌گزینی انتخاب شود و مباحث تقسیم مسئولیت‌ها بر اساس مسائل قومی، قبیله‌ای، از نظر عقل، شرع، انصاف و قانون مردود است و مسلما در زمان خود به اینگونه مسائل نیز رسیدگی دقیق خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • تفهیم به مسئولین IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    با سلام مردود دانستن بدون هیچ اقدامی یعنی چه. همه مردود میدانند اما عمل و وظیفه شما الان چیز دیگریست محاکمه نمایندگان خاطی و باطل کردن حکمشان .