دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تبریز

حوزه/ امام جمعه تبریز گفت: همه در رابطه با جهاد تبیین سخن می‌گویند، اما متاسفانه اقدام عملی در این زمینه نمی‌بینیم و می‌ترسیم که این بحث نیز همانند گام دوم انقلاب در حد بیانیه و اطلاعیه بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز با موضوع «جهاد تبیین»، اظهار داشت: همه در رابطه با جهاد تبیین سخن می‌گویند، اما متاسفانه اقدام عملی در این زمینه نمی‌بینیم و می‌ترسیم که این بحث نیز همانند گام دوم انقلاب در حد بیانیه و اطلاعیه بماند.

وی با بیان اینکه نباید در عمل به جهاد تبیین سستی شود، گفت: جهاد تبیین یک معیار است و باید آنچه را که درک می‌کنیم، به درستی تبیین شود و کسی انتظار ندارد برخلاف آنچه که متوجه می‌شویم، حرف بزنیم و آنچه را که متوجه نمی‌شویم را بگوییم.

امام جمعه تبریز افزود: برای اینکه متوجه شویم راه و مسیر ما درست است، باید تلاش کرده و مجاهدت به خرج دهیم چرا که در حوادث و فتنه‌ها شناخت مهاجم و مدافع، ظالم و مظلوم، دشمن و دوست بسیار دشوار است.

حجت الاسلام‌والمسلمین آل هاشم، چالش مهم در موضوع جهاد تبیین را مشخص نبودن نقطه‌ مورد نظر برای جهت‌گیری و هدف گذاری دانست و خاطر نشان کرد: جهاد تبیین فریضه‌ای فوری است که باید انجام شود، بنابراین آگاهی داشتن از اینکه دقیقا چه چیزی باید در این جهاد، تبیین شود، بسیار حائز اهمیت است.

وی استمرار را رمز پیروزی برشمرد و ادامه داد: اگر حکومتی استمرار نیابد، عقیم مانده و باطل می‌شود، همانند نهضت‌هایی که گام‌های خوبی برداشتند اما به پیروزی نرسیدند، چرا که سردمداران آنها در ادامه‌ مسیر دچار خستگی، یاس، ترس، سرگرمی به مادیات و اختلافات داخلی شده و از ادامه راه منصرف شدند.

امام جمعه تبریز پیشرفت کشور، عدالت اجتماعی، اقتدار، تشکیل جامعه اسلامی، رسیدن به تمدن نوین اسلامی را از اهداف انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: برای استمرار انقلاب اسلامی باید به آن توجه و اقدامات خود را تدوین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آگاه‌ترین قشر در مسائل سیاسی نسبت به جامعه باید دانشگاهیان باشند، یادآور شد: دانشگاه‌های ما باید به مسائل سیاسی آگاه باشند نه اینکه سیاسی بازی انجام دهند و بر همین مبنا نیز باید به روز باشند و تحلیلگران سیاسی، آگاه‌سازی سیاسی انجام دهند، اما ورود به جریانات سیاسی در حد دانشگاه نیست.

وی با بیان اینکه امروز نسبت به دوران پیش از انقلاب در حوزه‌ دفاعی شاهد پیشرفت‌های بسیار خوبی هستیم، خاطر نشان کرد: موفقیت‌هایی که توسط جوانان دانشمند انقلابی کسب شده، ضمانت تداوم انقلاب است و اگر تحریم‌ها برداشته شود و مسئولین نیز توجه داشته باشند، می‌توان عناصر دفاعی خود را صادر کرد.

وی تصریح کرد: پیشرفت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف زیرساختی، علمی، پزشکی و اقتصادی داشته‌ایم که نباید این پیشرفت‌ها را فراموش کرد، چرا که با همین حرکت تدوام‌بخش، انقلاب زنده است.

امام جمعه تبریز عامل ایستادگی و دشمنی جبهه‌ استکبار در مقابل انقلاب اسلامی و مردم ایران را زنده بودن انقلاب عنوان کرد و یاد آور شد: اگر انقلاب اسلامی زنده نبود، دشمنان ما دلیل و انگیزه‌ای برای مقابله با مردم ایران نداشتند، بنابراین، این دشمنی‌ها نشانه‌ این است که کشور و نظام اسلامی به اهداف خود وفادار و پایبند است.

وی اظهار داشت: زنده بودن انقلاب به معنای دلبستگی نسل‌های جدید کشور به آرمان‌های انقلاب است، و اینکه برخی ادعا می‌کنند، جوانان امروز جوانان دوره‌ انقلاب و دفاع مقدس نیستند را قبول ندارم، البته درست است که ریزش‌هایی داشتیم، اما در مقابل رویش‌هایی نیز وجود داشته است.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha