جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در قزوین، فرهنگ سازی را اصل مهم و محوری در کاهش آسیب‌ها به منابع طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: در میزان استفاده از آب‌های سطحی و زیرزمینی می‌بایست فرهنگ سازی را جایگزین حفر چاه‌های جدید کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در دیدار با محسن قاسم زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار داشت: منابع طبیعی، سرمایه ملی و امانت خداست و از آنجایی که خداوند دستور داده تا امانت‌ها به اهلش سپرده شود، لازم است تا از این امانت به درستی حفاظت و حراست شود و دست نامحرمان از آن دور بماند.

وی با تاکید بر اینکه اراضی ملی و دولتی به نسل‌های بعدی نیز تعلق دارد، تصریح کرد: صیانت از اراضی ملی و دولتی بسیار مهم و ضروری است، چرا که به نسل‌های بعدی نیز تعلق دارد و نباید نگاه کوتاه مدت به این سرمایه‌های ارزشمند و حیاتی داشته باشیم.

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه باید با شتاب بیشتری از منابع طبیعی در مقابل آسیب‌ها و خطرها حفاظت کنیم، گفت: وقتی میزان فرو نشست دشت قزوین را می‌شنویم، می‌بایست با شتاب بیشتری مقابل این آسیب را بگیریم چرا که در غیر اینصورت ممکن است میزان فرو نشت افزایش یابد با خطر بزرگی مواجه شویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین فرهنگ سازی را اصل مهم و محوری در کاهش آسیب‌ها به منابع طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: در میزان استفاده از آب‌های سطحی و زیرزمینی می‌بایست فرهنگ سازی را جایگزین حفر چاه‌های جدید کنیم.

وی با بیان اینکه خلاقیت برای احیا و بهبود منابع طبیعی بسیار مهم است، افزود: با همکاری متخصصان و جامعه علمی و دانشگاهی می‌توانیم خلاقیت‌ها را در این عرصه افزایش دهیم، البته باید کارها فراتر از روند اداری باشند تا نتایج ملموس‌تر و اثر گذارتر باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: هر چه می‌توانیم باید کار اساسی و بنیادی‌تر انجام دهیم تا بحران‌ها اصلاح شود و شاهد امیدواری بیشتر مردم باشیم.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: بیشتر از اعتبار مالی، با فرهنگ سازی کارها پیش می‌رود و در عرصه‌های مختلف نظیر کشاورزی، اگر فرهنگ سازی جدی گرفته شود، سیستم‌های نوی کشاورزی موجب کاهش مصرف آب خواهد شد و به همان نسبت نیز می‌توانیم به منابع طبیعی کمک کنیم.

فرهنگ سازی اصل مهم در کاهش آسیب‌ها به منابع طبیعی است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha