یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نرجس شکرزاده

حوزه/ پژوهشگر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: اهتمام جوانان مؤمن و انقلابی در راستای جهاد تبیین، لازمه خنثی سازی اهداف جنگ رسانه ای دشمن است.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که راهبرد مهم رهبر معظم انقلاب در مواجهه با جنگ نرمِ فرهنگی و رسانه‌ای، تأکید بر جهاد تبیین است، اظهار داشت: با توجه به این که یکی از اصلی ترین اهداف و برنامه‌های دشمن در مقطع کنونی، حساسیت زدایی در جامعه ایران نسبت به مسائل مختلف اخلاقی، اعتقادی و آرمانی است، لذا اهتمام همگان در خصوص بحث جهاد تبیین به خصوص جوانان مؤمن و انقلابی و دغدغه مند یک ضرورت به منظور خنثی سازی توطئه‌ها و فتنه‌های دشمن است.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران، افزود: اگر کسانی که به دنبال جهاد فرهنگی و رسانه‌ای هستند، به موقع و آگاهانه، رسالت خویش را در جهت دفاع از انقلاب اسلامی و نیز تقویت و تحکیم باورهای اعتقادی مردم انجام بدهند، بی شک نقشه شوم دشمنان نقش بر آب خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم تشریح شاخصه‌ها و مؤلفه‌های جهاد تبیین بر اساس آموزه‌های دینی و تعالیم قرآنی گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف جنگ‌نرم، تغییر باورهای مردم همچون ایمان، ولایت‌مداری، غیرتمندی و … است و دشمن در این رابطه در سال‌های اخیر به صورت جدی و هدفمند و با برنامه وارد شده است و لذا کوتاهی و غفلت ما در این زمینه خسارات بزرگی به هویت و کیان جامعه و نظام اسلامی وارد می‌کند.

این فعال فرهنگی و رسانه‌ای همچنین با اشاره به این که یکی از اهداف مهم جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، جلوگیری از نفوذ دشمن است، گفت: چنانچه فعالان و دغدغه مندان جهاد تبیین رسالت خود را در عرصه تبیین‌گری و بصیرت‌افزایی به موقع انجام دهند و افراد جامعه را با این حقیقت آشنا سازند، تا حدود بسیاری از نفوذ دشمن جلوگیری به عمل می‌آید.

وی افزود: از سوی دیگر باید توجه داشت که روشنگری‌های مجاهدین فرهنگی و رسانه‌ای در جامعه زمینه ساز بلوغ فکری مردم و بصیرت افزایی در جامعه نسبت به مسائل جاری در جامعه اسلامی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha