جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بهروزی لک

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: تحقق جامعه نوین اسلامی به دستان امام زمان(عج) حتمی است و وحدت ادیان الهی نیز به وقوع می‌پیوندد، چرا که وقتی حضرت عیسی(ع) پشت سر امام زمان(عج) نماز اقامه کند، پیروان مسیحی نیز به اسلام خواهند گروید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام غلامرضا بهروزی‌لک ظهر امروز در همایش "بعثت، مهدویت و آینده ادیان" که با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان و اساتید حوزه و دانشگاه، به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: این وعده الهی است که در هنگام ظهور، امام زمان(عج) دین اسلام را حاکمیت ببخشد.

وی افزود: برای بررسی آینده ادیان باید از منظر آینده‌شناسی به مسئله ورود کرد تا بتوان آینده ادیان از رویکردهای مختلف را مورد بررسی قرار دهیم.

استاد حوزه با اشاره به اینکه آینده به چهار شکل مبتنی بر علوم غیر متعارف، شهودی، متعارف و عرفانی مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: علوم غیر متعارف مختص به امامان و افراد با درجه دینی بالا است و ما نمی‌توانیم راجع به آن نظر دهیم.

حجت‌الاسلام بهروزی‌لک، با ذکر این نکته که مطالعه فیلسوفانه یا فرجام شناسی، رویکرد دیگری برای آینده‌شناسی است، تصریح کرد: فلاسفه اسلامی رویکرد فرجام‌شناسی در تحلیل‌هایی برای شناخت آینده دارند و این موضوع حتی در برخی از فیلسوفان خارجی نیز مشهود است.

وی بیان کرد: رویکرد سوم، آینده شناسی الهی است که با بررسی آیات قرآن کریم و دین مبین اسلام قابل برداشت است، به عنوان مثال خداوند متعال در قرآن از وراثت زمین به مومنان صالح یاد کرده است.

استاد حوزه علمیه تشریح کرد: رویکرد دیگر آینده‌پژوهانه، تحلیل شهودی است که با تحلیل وقایع تاریخی، اتفاقات آینده را کشف خواهد کرد و راهبردهایی را برای رقم زدن آینده تجویز می‌کند.

وی با بیان اینکه جهانی شدن، یعنی ادغام ادیان و فعالیت‌ها، مطرح کرد: در مواقعی ممکن است جهانی‌سازی بیگانه و آمریکایی شکل بگیرد و بخواهند نور خداوند را خاموش کنند، اما خداوند متعال برای جهانی‌سازی دین اسلام و امر موعود سخن گفته است.

حجت‌الاسلام بهروزی‌لک عنوان کرد: اگر بخواهیم با برآیند این رویکردهای چهارگانه آینده شناسی ادیان را بررسی کنیم، تحقق جامعه نوین اسلامی به دستان امام زمان(عج) حتمی است و وحدت ادیان الهی نیز به وقوع می‌پیوندد، چرا که وقتی حضرت عیسی(ع) پشت سر امام زمان(عج) نماز اقامه کند، پیروان مسیحی نیز به اسلام خواهند گروید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha