دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1011035
۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
امام جمعه آستارا

حوزه/ حجت الاسلام باقری ارومی گفت: اگر امروز نتوانیم واقعیت و حقیقت موجود را برای مردم بیان کنیم، دشمنان با القای دروغ‌ و حرف‌های غلط موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی را به راحتی به ورطه فراموشی خواهند سپرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی، امروز در مراسم جشن عید سعید مبعث که در مسجد محمد رسول‌الله (ص) آستارا با موضوع مبعث، جهاد تبیین و مهدویت برگزار شد با بیان اینکه تبیین به معنای روشنگری و یکی از شئون توحیدی خداوند عالم است و گفت: در آیات متعدد قرآن کریم و با الفاظ و افعال مختلف خداوند خود را به عنوان تبیین کننده آیات و نشانه‌های خود بیان می‌کند.

باقری با بیان این نکته که تبیین و روشنگری در سه مقام توحید، نبوت و معاد در قرآن ذکر شده است، افزود: اصول دین اسلام با تبیین عجین شده است و خداوند برای تبیین اهداف و غرض‌های مختلفی مثل: تقوا، تفکر، تذکر، هدایت، گمراه نشدن، شکرگزاری و بیان علم و حکمت الهی را بیان نموده است.

حجت الاسلام باقری ارومی با ذکر این موضوع که خداوند قرآن را به عنوان معجزه پیامبر (ص) کتاب مبین و روشنگر معرفی کرده، رمز موفقیت پیامبر اسلام (ص) در تبلیغ و گسترش دین اسلام را تبیین حقیقت‌ها و روشنگری برای توده‌های مردم عنوان کرد.

وی در ادامه اهمیت تلاش بیشتر و حرکت جهادی برای روشنگری و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی را یک ضرورت بسیار مهم برای تقویت نظام اسلامی در دنیای کنونی دانست و اظهار کرد: اگر امروز نتوانیم واقعیت و حقیقت موجود را به مردم کشورمان بیان کنیم دشمنان ما با القای دروغ‌ها و حرف‌های غلط خود موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی را به راحتی به ورطه فراموشی خواهند سپرد.

امام جمعه آستارا تبیین را یک امر ضروری جهت تحقق تمدن بزرگ اسلامی خواند و گفت: در حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) نیز ایشان با تبیین واقعیت‌ها چهره حقیقی اسلام را آشکار خواهد ساخت و زنگار انحرافات و اختلافات را خواهد زدود. در دوران حکومت ایشان خداوند عقل و ذهن انسان‌ها را متوجه ایشان خواهد کرد و با بیان واقعیت‌ها همه توجهات حول محور منجی الهی جمع خواهد شد.

انتهای پیام

خبرنگار: ماهان پارسا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha