پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جشنواره بین المللی قران و حدیث المصطفی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در گلستان گفت : علت مشکلات جامعه امروز این است که قرآن را مهجور کرده‌اند و از قرائت و تدبر در آن غافل مانده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی امروز در بیست و هفتمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی که با حضور قاریان قرآن و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره بین‌المللی، اظهار داشت: امیدواریم جامعه المصطفی بتواند معارف اسلامی و قرآنی را در سراسر عالم ترویج دهد.

وی با بیان اینکه دنیای امروز تشنه معارف قرآنی است، گفت: جهان امروز همه چیز از جمله علم و دانش را دارد، اما از ارتباط با خدا محروم مانده و این مهم کمرنگ است، به همین دلیل شاهد گرفتاری ها هستیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه قرآن، متن زندگی و قانون اساسی زندگی بشر است، مطرح کرد: البته حدیث هم در ارتباط با قرآن می‌باشد و این حدیث است که به تبیین قرآن می‌پردازد.

آیت الله نورمفیدی به نحوه رابطه انسان با قرآن اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به آیات شریفه قرآن، رابطه انسان با قرآن یا بر اساس قرائت است، "فَاقْرَءُوا مَا تَیَسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ" و یا از طریق ترتیل «وَ رَتِّلِ القُرآنَ تَرتیلاً».

وی تلاوت را سومین نوع رابطه انسان با خداوند دانست و گفت: قرائت اولین گامی است که انسان بر می‌دارد که البته قرائت باید با توجه به معنا باشد، اما به اعتقاد بنده و بر اساس روایات اسلامی، نفس قرائت با نورانیت خواهد بود و تلاوت یعنی پیروی کردن و دنباله روی که به اشخاص و انبیا نسبت داده شده است.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه قرائت قرآن فلسفه دیگری نیز همچون حفظ قرآن دارد، بر قرائت قرآن تاکید کرد و افزود: جامعه اسلامی باید به اندازه‌ای قرآن بخواند که تک تک امت اسلامی حافظ قرآن شوند و کسی توان کم یا زیاد کردن قرآن را نداشته باشد.

آیت الله نورمفیدی به تشریح معنای ترتیل و قرائت بر اساس آیات و روایات پرداخت و یادآور شد: علت مشکلات جامعه امروز این است که قرآن مهجور است و از قرائت و تدبر در آن غافل مانده‌اند.

وی با اشاره به حمله روسیه به اواکراین، گفت: غربی‌ها و اروپایی‌ها معتقدند نباید جنگ اوکراین اتفاق بیافتد، چرا که اروپا خود را متمدن می‌داند اما بر این باور هستند که جنگ برای یمن و کشورهای اسلامی است، در حالی که این توهین به مسلمانان است و لذا مسلمانان باید در این زمینه فکر کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن، کسانی که دشمن را دوست خود می‌دانند، مسلمان نیستند، خاطر نشان کرد: در میدان سخت و سنگین جنگ و صلح، نیازمند هدایت و روشنگری دل‌ها توسط خداوند متعال هستیم، که متاسفانه برخی افراد دشمنان اسلام را دشمن ندانسته و نمی‌دانند به کجا تکیه کرده‌اند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha