پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: امام راحل نمونه کامل انسانی است که دلش به ذکر زنده شد، لذا نتوانست قانون کاپیتولاسیون را بپذیرد، در حالی که برخی دانشمندان و شخصیت‌ها هم در آن زمان این قانون را دیدند و شنیدند، اما بی‌تفاوت بودند، ولی غیرت امیرالمومنینی در وجود امام خمینی (ره) بود که در برابر آن ایستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در برنامه بازدید هفتگی در مساجد استان قزوین با حضور در مسجد حضرت جوادالائمه (ع)، گفت: مساجد باید به نام خداوند فعالیت کنند، به طوری که در قران کریم فرمود؛ وَأَنَّ الْمَسَاجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدْعُوا مَعَ اللَّهِ أَحَدًا (۱۸ سوره جن). لذا همه باید از مسجد انتظار عبودیت و بندگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دامنه عبودیت بسیار وسیع است، افزود: خداوند می‌فرماید که من شما را جز برای عبادت نیافریدم؛ به این معنی که همه افراد در هر کسب و کاری به یاد خداوند باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: به عنوان مثال کشاورزی که با وضو و با معرفت الهی اقدام به کشت و کار می‌کند، در واقع در حال عبادت خداوند است و این مهم با همه مشاغل توام است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: وقتی که ما عبادت کردیم نیز خداوند به جای مال به ما رزق عطا می‌کند؛ در بسیاری از مواقع مال، وبال گردن انسان می‌شود و برای انسان ایجاد زحمت کرده و آرامش انسان را سلب می‌کند.

وی ادامه داد: در آیات و روایات آمده است که خداوند به آن چیزی که وسعت می‌دهد، رزق است. خداوند می‌فرماید: من شما را برای عبادت آفریدم و در قبال تأمین رزق و روزی مؤمنین هم می‌فرماید که ما أُرِیدُ مِنْهُمْ مِنْ رِزْقٍ وَ ما أُرِیدُ أَنْ یُطْعِمُونِ (۵۷ ذاریات) یعنی مؤمنین نباید غصه رزق را بخورند چراکه همه امور در دست خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: باید از خداوند طلب رزق کنیم چراکه از همین رزق مستضعفان هم بهره‌مند می‌شوند؛ لذا می‌فرماید که «مَنْ کانَ یُرِیدُ حَرْثَ الْآخِرَةِ نَزِدْ لَهُ فِی حَرْثِهِ وَ مَنْ کانَ یُرِیدُ حَرْثَ الدُّنْیا نُؤْتِهِ مِنْها وَ ما لَهُ فِی الْآخِرَةِ مِنْ نَصِیبٍ» (۲۰ شورا) یعنی کسی که برای آخرت خود کشت و کار می‌کند نیز ما روزی او را افزون می‌کنیم اما کسی که برای دنیای خود تلاش کرده و توجهی به اخرت ندارد نیز اندکی از دنیا نسیب او می‌شود و در آخرت چیزی ندارد.

وی ادامه داد: مسجد باید آباد باشد، به طوری که خداوند در سوره توبه می‌فرماید که کسانی که ایمان واقعی به خدا و آخرت داشته باشند، می‌توانند مساجد را آباد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: عمران و آبادانی مسجد به زرق و برق دنیوی نیست، بلکه جاذبه معنوی آن مهم است؛ آن چیزی که مسجد را توأم با جاذبه معنوی می‌کند نیز یاد و ذکر خداوند است

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین افزود: امام علی (ع) در نامه ۳۱ فرمود: فرزندم دلت با یاد خدا آرام می‌شود، لذا هر که دلش با نام و یاد خدا عجین شود نیز می‌تواند مساجد، محلات و شهرها و حتی دنیا را هم آباد کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: کسانی که اهل ذکر و تقوا هستند به فرموده امیرالمومنین (ع) نیز دنیا در برابر دیدگانشان کوچک شمرده می‌شود چراکه خداوند با همه عظمت در وجود آنها تجلی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل هم نمونه کامل انسانی است که دلش به ذکر زنده شد، لذا نتوانست قانون کاپیتولاسیون را بپذیرد، در حالی که برخی دانشمندان و شخصیت‌ها هم در آن زمان این قانون را دیدند و شنیدند، اما بی‌تفاوت بودند، ولی غیرت امیرالمومنینی در وجود امام خمینی (ره) بود که در برابر آن ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تاکید کرد: امروز ملت ایران مایه تحقیر آمریکا شده‌اند و در زمان انقلاب هم آمریکایی‌ها دو بار اذعان کردند که خمینی ما را زیرپا گذاشت و تحقیر کرد، لذا انسانی که دلش به یاد خدا زنده شد نیز می‌تواند ملت‌ها را زنده کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک انسان نمونه که دلش به یاد خداوند زنده شد نیز توانست کشورهای منطقه را زنده کند و به برکت سلیمانی‌ها و سید حسن نصرالله‌ها غزه زنده شد و یمن روی پای خود ایستاده است.

امام خمینی (ره) با غیرت امیرالمومنینی در برابر کاپیتولاسیون ایستاد

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha