چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
بیانیه

حوزه/ مجمع عالی بسیج شهرستان بیجار با صدور بیانیه ای آورده است: مردمی بودن و مردمی ماندن دو ویژگی و دو انتظاری است که مردم عزیز ایران اسلامی از رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، مجمع عالی بسیج شهرستان بیجار در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه پایانی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه پایانی مجمع عالی بسیج شهرستان بیجار در سال ۱۴۰۰

«من در میان شما باشم یا نباشم نگذارید این انقلاب به دست نا اهلان و نامحرمان بیافتد.» حضرت امام خمینی(ره)

« بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان ارواحنافداه و این انقلاب مقدّس به آن نیازمند است؛ لذا پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولی عصر ارواحنافداه - مهدی موعود عزیز - یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است.» امام خامنه ای مد ظله العالی

درود و سلام بی کران به روح بلند و ملکوتی امام راحل (ره) و ارواح پاک و تابناک شهدای والامقام بویژه شهدای گرانقدر مدافعین حرم و شهدای سلامت و آرزوی طول عمر با عزت برای مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی). این بیانیه در چهار بخش ارائه می گردد:

الف: سال ۱۴۰۰ از سوی سکاندار بصیر انقلاب، رهبری معظم با عنوان «تولید،پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» مزین گردید ؛مخاطب رهبر انقلاب اسلامی همه مردم ایران به‌ویژه مسؤولان و دستگاه‌ها هستند که هرکدام به فراخور ماموریت خود در این میدان باید به ایفای نقش خود بپردازند. با نگاه عالمانه به شعار سالهای گذشته معظم له به خوبی دریافت می شود ؛ تولید ملی؛ راه اصلی پیروزی در جنگ اقتصادی‌ می باشد. در شرایط جنگ اقتصادی که دشمن تمام توان خود را بر تضعیف اقتصاد ایران قرار داده‌ و با انواع عملیات ترکیبی در صدد است از تنگه‌ی تشدید مشکلات اقتصادی مردم انقلابی را در برابر انقلاب و نظام اسلامی قرار دهد؛ نسخه علاج، حتماً همین «تولید ملی» است. به همین جهت است که امام خامنه‌ای نشان انقلابی‌ گری و جهاد انقلابی را در تولید برشمردند. مجمع عالی بسیج شهرستان بیجار تاکید بر ایجاد گفتمان عملگرایی انقلابی در بخش های مختلف دارد هرچند در طول سالیان گذشته، علیرغم تأکیدات رهبر انقلاب، تولید؛ آنچنان که باید جهش نیافت اگرچه در عرصه‌هایی پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است. لکن برای رسیدن به نقطه مطلوب در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید موانع موجود از سر راه تولید برداشته شود تا امکان پشتیبانی‌های لازم فراهم آید.

پشتیبانی و مانع‌زدایی در ۵ محور اصلی ۱)پیش‌نیازهای اقتصادی ۲) پیش‌ نیازهای حقوقی ۳)پیش‌نیازهای سیاسی ۴)پیش‌ نیازهای حوزه روابط خارجی ۵)پیش‌ نیازهای فرهنگی – اجتماعی تکلیف دستگاه‌ها و نهادها را در تحقق تولید، پشتبانی ها و مانع زدایی ها مشخص می‌کند.

ب: جنگ اراده ها و پیروزی قطعی مردم بزرگ ایران اسلامی در برابر استکبار رسانه ای قدرت های پوشالی غرب. دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد، این ملت قهرمان ایران اسلامی هست که در طی ۴۳سال پرافتخار عمر با برکت انقلاب اسلامی در مواجه با دشمنان این انقلاب پیروز بودند.

امام خامنه ای در این باره می فرمایند «برخورد حذفی مستکبران با شهید سلیمانی در فضای مجازی نشانه ترس آنها حتی از اسم شهید و واهمه‌شان از رواج و تکثیر آن الگوی گران‌سنگ دانستند. در دنیای امروز، فضای مجازی زیر کلید مستکبران است و این واقعیت باید مسئولین فضای مجازی کشور را نیز هوشیار کند تا به‌نحوی عمل کنند که دشمن نتواند به‌هر شکل و هر جا که اراده کرد، در فضای مجازی برخورد کند».لزوم دروازه‌بانی رسانه‌ای در مقابله با استبداد اطلاعاتی با اوج گیری قدرت فناوری اطلاعات در حکمرانی جوامع کنونی در جهان، اکنون این دشمن است که اراده می‌کند چه صدایی در چه زمانی و چگونه به‌گوش مخاطبان و در معرض نگاه ایشان قرار گیرد. در این شرایط است که شکل استبداد کهنه به‌"استبداد اطلاعاتی" تغییر پیدا می‌کند و بجای سیطره بر جغرافیای خاک و زمین بر جغرافیای دل و ذهن و افکار عمومی تسلط می‌یابد و آن چه می‌پسندد را به‌ خورد جامعه می‌دهد. "دروازه‌بانی رسانه‌ای" که از آن سخن گفته می‌شود در همین جا معنا پیدا می‌کند.که باید مسئولین نظام ۱- در راه‌اندازی شبکه‌ ملی اطلاعات تسریع داشته باشند۲-تقویت بسترهای ارائه خدمات( پلتفرم‌های داخلی)۳-ارتقاء سواد رسانه‌ای در سطح افکار عمومی در واقع این سه روش برای تقابل با سانسورینگ( مسدود سازی اطلاعات) مهندسی شده و سرکوب سایبری آمریکایی، افزایش آگاهی مردم نسبت به‌ روایت‌های مسموم، تکنیک‌های عملیات روانی و چگونگی حضور امن و حرفه‌ای در فضای مجازی است. این راه سوم باید به‌ عنوان راهبرد کوتاه مدت مورد نظر قرار گیرد. زیرا راه اصلی همان راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است و مقابله سلبی تا اندازه‌ای جواب خواهد داد.ج: سبک زندگی و هویت، شاخص‌های تاثیرگذار بر سبک زندگی ،روابط و رفتارهای اجتماعی، الگوی مصرف کالای فرهنگی، رسانه‌ها، ارزش‌ها، اوقات فراغت، تاثیر سبک زندگی غربی بر جامعه ایران و حوزه‌های متاثر از سبک زندگی غربی نقش اساسی در رشد یا کاهش جمعیت داشته باشد در حال حاضر تغییر نگرش افکار عمومی و خانواده ها نسبت به فرزندآوری، اقدامات ملی برای افزایش جمعیت یک ضرورت به شمار آمده و باید برنامه ریزی کلان در این رابطه صورت بگیرد.

د: مردمی بودن و مردمی ماندن دو ویژگی و دو انتظاری است که مردم عزیز ایران اسلامی از رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران دارند.

همانطوری که آیت الله رئیسی چه در تبلیغات انتخاباتی و چه در سخنان روز تنفیذ اشارات درستی به دولت مردمی داشتند. که مورد تحسین رهبر انقلاب در متن حکم تنفیذ و سخنان ایشان قرار گرفت. در حقیقت جان انتظارات و جوهره توقعات امام و امت از رییس جمهور همین است؛ مردمی بودن و مردمی ماندن، از برکات انقلاب اسلامی و هنرهای ماندگار امام راحل است که مردم را از حالت انفعال به میدان فعالیت آورد. مردمی بودن دولتمردان، مایه تقویت ایران اسلامی و نظام اسلامی شده و «ایران قوی» در همه ابعاد آن شکل خواهد گرفت. امیدواریم که کارگزاران نظام اسلامی در همه ادارات و همه نهادها با نگاه تکریم مردم و با مردمی بودن خود مایه آبروی نظام اسلامی باشند.

در پایان دعای خیر امام زمان عج الله را برای سلامتی رهبری عزیز انقلاب امام خامنه ای مسئلت می نمایم.

حکمت حکیمی فر/رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان بیجار

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha