پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حسن علیدادی سلیمانی

حوزه/ امام جمعه کرمان گفت: لجن پراکنی های دشمنان خارجی و عده ای فریب خورده در داخل کشور علیه سپاه، موجب نخواهد شد تا این نیروی مقتدر از هدف اصلی خود باز بماند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه های نماز جمعه کرمان ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی افزود: انقلابی بودن، حرکت جهادی، دشمن ستیزی، بسیج، استکبارستیزی، دشمن شناسی، زمان شناسی، عمل گرایی، مخلص بودن و در صحنه؛ سرباز ولی فقیه بودن بخشی از فضیلت ها و حقیقت سپاه است.

امام جمعه کرمان ضمن گرامیداشت سالروز ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و روز پاسدار، اظهارداشت: پاسداران در کنار سایر نیروها تامین امنیت کشور را تضمین می کنند.

وی ادامه داد: زمانی جنگ در سایر کشورها در می گیرید بیشتر متوجه امنیت کشور خود می شویم و نمونه آن در لشکرکشی اخیر روسیه به اوکراین است.

خطیب جمعه کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که موضع جمهوری اسلامی ایران روشن است و این نظام هیچ حمله ای که مردم را آماج تهدید قرار دهد را برنمی تابد، ادامه داد: نکته ای که اهل بصیرت باید به آن توجه کنند، علت این جنگ ها است و باید توجه داشت که دلیل این موضوع، شرارت های آمریکاست.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: آمریکا از بدو تاسیس و تشکیل بصورت مستقیم و غیرمستقیم در آدم کشی ها نقش داشته به طوری که قتل عام سرخ پوست ها یک نمونه از این جنایات بوده است.

امام جمعه کرمان ادامه داد: جنگ های نیابتی و انقلاب های رنگی و مخملی از دیگر مواردی است خون دهها میلیون انسان در آنها به دست آمریکایی ها ریخته شد.

وی یادآور شد: نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی است که تاکید کرده اند، ارتزاق این کشور (آمریکا)، حکومتش و همه اش در بحران سازی است و از بدو تاسیس و حدوث و هم در حال این موضوع قابل مشاهده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: عبرت دیگر که باید به آن توجه شود، این است که اوکراین را در کنار یمن بگذارید، چه می شود که آنچه در یمن و وحشتناک تر از اوکراین اتفاق افتاده در بایکوت خبری قرار می گیرد.

علیدادی سلیمانی افزود: در حمله اخیر روسیه به اوکراین همچنین باید توجه داشت که وقتی مردم پیشتیبانی نمی کنند، حکومت ها خود فروخته هستند و نقش مردم کمرنگ است، می بینید با چه سرعتی شهر به شهر سقوط می کند.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح ما افتخار دارند که با امنیت کامل از کشور حراست و حفاظت می کنند، به روز پاسدار و نقش سپاه در تامین امنیت کشور اشاره و بیان کرد: سپاه فرزند انقلاب و از جنس انقلاب است و از دل انقلاب متولد شده است و با همان رویکرد انقلاب و امام راحل، پرچم دفاع از مظلوم را بلند کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان به فضایی که تکامل شخصیت سپاه در آن شکل گرفته است نیز اشاره کرد و گفت: سپاه از بدو تاسیس، با ناآرامی ها، آشوب ها و ناامنی ها در داخل کشور روبرو شد و به سرعت وارد دفاع از کشور و ورود در یک جنگ تمام عیار تحمیلی شد.

علیدادی سلیمانی افزود: دفاع مقدس، دانشگاه انسان سازی بود و سپاه عزیز و عظیم الشان در این دانشگاه تربیت شد و این دانشگاه، دانشگاهی بود که معنویت در اوج قرار داشت و عزیزترین انسان ها جان خود را تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کردند.

خطیب جمعه کرمان تاکید کرد: هدف سپاه دفاع همه جانبه بر اساس نص قانون اساسی و حراست از دستاوردهای انقلاب در همه عرصه ها و ایجاد زمینه پیشرفت این نظام مقدس است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان به آغاز هفته احسان و نیکوکاری نیز اشاره کرد و گفت: همواره فقرا و نیازمندان را مد نظر داشته باشید و در شرایط دشوار معیشتی، نیازمندان را بیشتر مد نظر داشته باشید.

علیدادی سلیمانی آغاز هفته منابع طبیعی و روز درختکاری را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: حفاظت و حراست از درخت و غرس درخت نیز باید در این هفته مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی سالروز شهادت سردار شهید همت را نیز گرامی داشت و گفت: تقدیر و تکریم از این شخصیت مجاهد و مخلص از دیگر مناسبت های پیش رو است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان سالروز ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) امام سجاد (ع) و ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) را نیز تبریک گفت و خطاب به جامعه ایثارگر، مجاهد و فداکار جانبازان افزود: شما جانبازان افتخار پیدا کردید در اردوگاه حضرت ابوالفضل (ع) قرار گیرید و این همان خیمه ای است که حضرت ابوالفضل (ع) برای دفاع از امام زمان خود ایستاد و شما جانبازان نیز از امام زمان خود و اسلام و ارکان آن دفاع کردید و بخشی از جان خود را اهدا کردید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha