دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حاجبی

حوزه/ امام جمعه بندرقشم گفت: ساختمان‌سازی در قشم باید با الگوی بومی، محلی و اسلامی صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه امروز قشم که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، با تبریک میلاد امام حسین(ع)، اظهار داشت: در هفته پیش رو جزیره قشم آماده جشن گرفتن برای اهل بیت(ع) است و زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.

وی، با اشاره به گرامیداشت روز پاسدار، افزود: سیدالشهدا(ع)، جان و مال خود را برای پاسداری از اسلام قرار دادند و در حال حاضر پاسداران ما نیز همانند امام حسین(ع) در حفاظت از انقلاب و کشور از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنند.

خطیب جمعه شهرستان قشم، با اشاره به روز درختکاری، گفت: در روز درختکاری باید کاشت درختانی که با آب و هوا و فرهنگ منطقه سازگار و منطبق هستند، در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام حاجبی ادامه داد: درخت مثمر در کشور کم نیست، کشت این نوع درختان برای تمام نهادهای متولی انتفاع دارد، به همین جهت جایگزینی درختان بی فایده با درختان مثمر و سازگار با هوای جزیره در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به انجام فعالیت‌ها ذیل فرهنگ عمومی، بیان کرد: تمام فعالیت‌های جزیره قشم باید با پیوست فرهنگ عمومی باشد و در راستای حفظ فرهنگ محلی اجرا شوند.

امام جمعه قشم با ذکر این نکته که طراحی برخی ساختمان‌های شهر قشم با فرهنگ عمومی منطقه مطابقت ندارد، گفت: در عین استفاده از وسایل مدرن و به روز می‌توان ساختمان‌های سنتی سازگار با فرهنگ عمومی قشم طراحی کرد.

حجت الاسلام حاجبی با ذکر این نکته که ساختمان‌سازی در قشم باید با الگوی بومی، محلی و اسلامی صورت بگیرد، گفت: اگر وضعیت طراحی ساختمان‌ها استمرار داشته باشد، نشاط از مردم گرفته می‌شود و ساختمان‌هایی بی روح جایگزین می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha