دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علی خاتمی

حوزه/ امام جمعه زنجان گفت: لازم است در جهاد تبیین بدانیم که چه بر مملکت آمد، امروز منافقان در ۲۸۰ شبکه فارسی زبان تلاش می‌کنند تا نظام را ناکارآمد جلوه دهند و چهره منحوس سلاطین گذشته به ویژه پهلوی را تطهیر کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان به ضرورت مرور تاریخ اشاره کرد و گفت: ملتی که ریشه اش را نشناسد و هویتش را نداند، بر زمین می افتد.

وی به ۱۳ اسفند سال ۱۲۳۵ سالروز انعقاد قرارداد پاریس و جدا شدن افغانستان از ایران اشاره کرد و افزود: جوانان باید تاریخ را بخوانند، در ۲۰۰ سال گذشته در اثر توطئه های انگلستان، آمریکا و بی عرضگی حاکمان، چهار برابر وسعت کنونی ایران از آن جدا شد.

امام جمعه زنجان ادامه داد: هر وقت حمله ای اتفاق می افتاد، بخشی از خاک کشور جدا می شد ولی این افتخار جمهوری اسلامی است که جنگ هشت ساله که تمام دنیا پشت صدام ایستاده بودند، یک وجب هم از خاک کشور جدا نشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در خصوص بحران بین اکراین و روسیه، سیاست ما همان است که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز مبعث فرمودند، اینکه ما با جنگ و کشته شدن مردم و تخریب زیرساخت های متعلق به ملت ها در هر جای دنیا مخالفیم.

خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم رعایت انصاف توسط اصناف در آستانه نوروز تاکید کرد و گفت: دستگاه های نظارتی هم برای مهار قیمت های افسار گسیخته، به صورت جدی و شبانه روزی باید در میدان باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: از فرصت ماه شعبان باید استفاده کنیم چرا که این ماه، ماه آمادگی برای ورود به رمضان است.

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان به ضرورت جهاد با نفس اشاره کرد و افزود: این جهاد، جهاد اکبر است، که جهاد اصغر مقدمه آن‌ است.

وی با بیان اینکه همه کارهای ما باید برای رضایت خدا باشد، اظهار داشت: همه انبیا و ائمه مهمترین کارشان فریضه جهاد الی الله بود و بالاتر از همه در این راه، حرکت حضرت سید الشهدا(ع) بود.

خاتمی با بیان اینکه حضرت سید الشهدا(ع) پیش از عزیمت به کربلا، جهاد تبیین برای روشن کردن حق و روشن کردن چهره کریه دشمن را انجام داد، گفت: خطبه حضرت الشهدا(ع) در صحرای منا و عرفات شاخص ترین و روشن ترین جهاد تبیین است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha