دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
غ

حوزه / امام جمعه بادرود با بیان اینکه مقام معظم رهبری، ریشه بحران اوکراین را آمریکا و غرب دانستند و خواهان توقف جنگ در اوکراین شدند، گفت: به فرموده رهبری در طول تاریخ هرگاه ملتی به دشمن اعتماد کرد و از او غافل شد، شکست خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بادرود در مصلای این شهر، با تبریک فرارسیدن ماه شعبان، اظهار داشت: ماه شعبان که به پیامبر اسلام (ص) منتسب می‌باشد، ماه شریف و بابرکتی است و باید قدردان آن باشیم.

امام جمعه بادرود، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) تمام این ماه را روزه می‌گرفتند و روزه آن را به ماه رمضان متّصل می‌کردند و می‌فرمودند، "شعبان ماه من است، هر که یک روز از این ماه را روزه بدارد، بهشت بر او واجب می‌شود. "

وی با گرامیداشت روز پاسدار و روز جانباز، گفت: این روز را به افتخار آفرینان هشت سال دوران دفاع مقدس، جانبازان، آزادگان سرافراز کشورمان که بازوان پرتوان امت و ولایت و امامت می‌باشند، تبریک می‌گویم.

امام جمعه بادرود، با تاکید بر برگزاری باشکوه جشن نیمه شعبان در سراسر کشور، خاطر نشان کرد: امیدواریم در نیمه شعبان که میلاد امام زمان(عج) می‌باشد، شاهد برگزاری مردمی‌ترین جشن‌های کشورمان باشیم.

امام جمعه بادرود، با اشاره به رضایت امام(ره) از سپاه پاسداران و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند "اگر سپاه نبود کشور هم نبود"، یادآور شد: امام امت همیشه خطاب به سپاه پاسداران می‌فرمودند، "من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‌دارم، چشم امید من به شماست، شما هیچ سابقه‌ای جز سابقه اسلامی ندارید".

وی در ادامه با گرامیداشت هفته احسان و نیکوکاری و با بیان اینکه هیچ خدمتی بالاتر از خدمت به محرومین نیست، گفت: امام(ره) فرمودند: همه دست اندرکاران ضمن خدمت به مردم باید در غم و شادی و مشکلات آنان نیز شریک باشیم.

حجت الاسلام قاسمی با تاکید بر لزوم خدمت بیشتر به محرومین در آستانه سال نو، گفت: از خیرین سراسر کشور، خصوصا بازاریان و اصناف و آحاد مردم احسان دوست کشورمان می‌خواهیم که در آستانه سال جدید دل‌های محرومین و مستضعفین را با اهدای هدایا و کمک‌های ارزنده خود شاد نمایند.

وی به هفته درختکاری اشاره کرد و با بیان اینکه مقام معظم رهبری روز درختکاری را یکی از روزهای پر برکت در نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانند، گفت: به فرموده ائمه معصومین(ع) هر مسلمانی بذری یا نهادی بکارد که از حاصل آن، موجود زنده‌ای بهره ببرد، صدقه محسوب می‌شود و این گویای توجه دین اسلام به درخت و درخت کاری است.

حجت الاسلام قاسمی به سیاست ایران در جنگ روسیه با اوکراین اشاره کرد و گفت: سیاست ما در جنگ روسیه با اوکراین، همان سیاست اسلام و قرآن کریم است.

امام جمعه بادرود با بیان اینکه مقام معظم رهبری ریشه بحران اوکراین را آمریکا و غرب دانستند و خواهان توقف جنگ در اوکراین شدند، گفت: به فرموده رهبری در طول تاریخ هرگاه ملتی به دشمن اعتماد کرد و از او غافل شد، شکست خورد.

حجت الاسلام قاسمی اعتماد به غرب را سراب دانست و با بیان اینکه دیگران باید از سرنوشت اوکراین عبرت بگیرند، گفت: اگر مردم در اوکراین وارد میدان می‌شدند، وضع دولت و مردم اوکراین اینگونه نمی‌شد.

وی شرایط اواکراین را همانند زمان حمله صدام به ایران که به دلیل عدم حمایت مردمی و با تکیه بر غرب شکست خورد دانست و گفت: آمریکا یک رژیم مافیایی قدرت است که به دنبال ایجاد بحران‌ در سراسر جهان است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha