دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه تالش

حوزه/ امام جمعه تالش گفت: انتظار داریم تا مسئولان در جهت اختصاص دستگاه‌های ضروری مانند «آندوسکوپی، کلونوسکوپی و ماموگرافی» اقدامات لازم را انجام دهند، تا حجم بالایی از مشکلات درمانی دومین شهرستان پرجمعیت استان و شهرستان‌های غرب گیلان حل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام مجتبی نورزاد، امام جمعه تالش، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره سنت‌های پسندیده ایام پایانی سال، حضور بر سر مزار اظهار داشت: مدتی است که «تَفاخُر، تَبرُّج، تَبَختُر» به قبرستان‌ها و مناسک و شعائر دینی و معنوی راه پیدا کرده و هزینه‌های میلیونی و اسراف برای سنگ قبر، تاج گل‌ موج می‌زند، در حالی که با همان هزینه کاری ماندگار که ثوابی برای رفتگان دارد، می‌توان انجام داد.

وی افزود: متاسفانه دیده می‌شود که حتی گاهی عکس‌هایی از بانوان روی سنگ قبرها نقش بسته است که اصلاً زیبنده جامعه اسلامی نیست و اداره اوقاف، شهرداری و فعالان فرهنگی لازم است تا به قضیه ساماندهی قبرستان‌ها ورود کنند.

حجت الاسلام نورزاد به پانزده اسفند «روز درختکاری» و اهمیت آن و همچنین لزوم صیانت و احترام به طبیعت و محیط زیست اشاره کرد و گفت: بنابر فرمایش امیرالمومنین(ع)، از جمله عوامل افزایش عمر، پرهیز از مردم آزاری و قطع کردن درختان سرسبز است.

امام جمعه تالش با اشاره به چهاردهم اسفند روز احسان و نیکوکاری، یادآور شد: یقیناً شاد کردن دل یک شخص مومن، اجر فراوانی دارد و لذا خوب است که هر کس به قدر وسع خود دست یک نفر از آشنایان و همسایگانش را بگیرید.

وی افزود: در بحث خرید شب عید و اقلام عید خیلی از پدران در این اوضاع نابسامان اقتصادی شرمنده فرزندانشان هستند و حتی توانایی خرید یک دست لباس برای فرزندشان را هم ندارند و کمک به نیازمندان دارای ثواب بسیاری است.

خطیب جمعه تالش با تاکید بر مصوبات سفر رئیس جمهور به تالش گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان لازم است تا نسبت به تحویل دستگاه MRIبه بیمارستان تالش که یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان بود، اقدام کند.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود تنها یک بیمارستان در شهرستان بزرگ تالش و بُعد مسافت تا مرکز استان، انتظار داریم تا مسئولان در جهت اختصاص دستگاه‌های ضروری مانند «آندوسکوپی، کلونوسکوپی و ماموگرافی» اقدامات لازم را انجام دهند، تا حجم بالایی از مشکلات درمانی دومین شهرستان پرجمعیت استان و شهرستان‌های غرب گیلان حل شود.

حجت الاسلام نورزاد با تبریک حلول ماه پرفیض شعبان و اعیاد پیش رو، خاطر نشان کرد: اینکه تنها ماهی که شهادت ندارد ماه شعبان و تنها ماهی که تولّد ندارد محرم است به این معنی است که امام حسین(ع) محور «شادی و غم» است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha