جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدجلال حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران گفت: اسلام نگاه بسیار ویژه به طبیعت و محیط زیست دارد و یکی از شروط مسلمانی رعایت دستورات شرعی در خصوص حفاظت از طبیعت و درختان است، تا جایی که رسول اکرم (ص) در این رابطه می‌فرمایند: «کسی که درختی بکارد یا چاهی حفر کند یا زمین مرده‌ای را زنده کند، از جانب خدا و رسول (ص) پاداش نصیب او می‌شود».

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجلال حسینی امروز در دیدار با جمعی از کارکنان منابع طبیعی و فعالان محیط زیست شهرستان کامیاران که به مناسبت روز درختکاری برگزار شد، عنوان داشت: جنگل‌ها و منابع طبیعی ثروت‌های خدادادی هستند که خداوند متعال در اختیار همه ما انسان ها قرار داده است، بنابراین باید در حفظ و پاسداری از این عطیه الهی کوشا باشیم.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر (ع) شهرستان کامیاران بیان داشت: اسلام نگاه بسیار ویژه به طبیعت و محیط زیست دارد و یکی از شروط مسلمانی رعایت دستورات شرعی در خصوص حفاظت از طبیعت و درختان است، تا جایی که رسول اکرم (ص) در این رابطه می‌فرمایند: «کسی که درختی بکارد یا چاهی حفر کند یا زمین مرده‌ای را زنده کند، از جانب خدا و رسول (ص) پاداش نصیب او می‌شود».

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه نگهداری و پاسداشت از منابع طبیعی به عنوان امانتی برای آیندگان و فرزندانمان است، مطرح کرد: با سرعتی که در از بین رفتن جنگل‌ها در جهان می‌بینیم، بیم آن می‌رود که در آینده بخش بزرگی از جهان به بیابان و کویر تبدیل شود و این خود خلاف دستورات شرع و دین است.

وی خاطرنشان کرد: همه در برابر حفظ محیط پیرامون خود به نوعی مسئول هستیم، هر کسی که به طبیعت و درختان آسیب برساند در اصل به زندگی و آینده خود و فرزندانش آسیب رسانده است، بنابراین طبیعتی که پیرامون ماست به نوعی بخشی از زندگی ما محسوب می‌شود.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha