چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نماینده ولی‌فقیه در کردستان

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در کردستان با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت روحانیون شیعه و سنی در اعلام رؤیت هلال، آغاز و عید ماه مبارک رمضان، گفت: اگر اختلاف نظری در این زمینه وجود دارد، مربوط به مسائل علمی است که باید علما در صداوسیما، رسانه‌ها و مساجد این واقعیت را تبیین کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا پورذهبی امروز در دیدار با اعضای ستاد استهلال استان کردستان، با اشاره به حدیث قدسی "الصَّوْمُ لِی وَ أَنَا أجْزَی بِه، روزه مال من است و من پاداش آن را می‌دهم"، اظهار داشت: امیدوارم خداوند متعال این توفیق را به ما بدهد که از فیوضات ماه مبارک شعبان و رمضان بهره‌مند شویم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر ضرورت حفظ وحدت روحانیون شیعه و سنی در اعلام رؤیت هلال، آغاز و عید ماه مبارک رمضان، گفت: اگر اختلاف نظری هم وجود دارد، مربوط به مسائل علمی است که باید علما در صداوسیما، رسانه‌ها و مساجد این واقعیت را تبیین کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با بیان اینکه مگر می‌شود عده‌ای عید کنند و عده‌ای روزه باشند، تصریح کرد: باید حب و بغض و لج و لج‌بازی‌ها را کنار گذاشت و همه با هم ضمن وحدت، از واقعیت‌ها دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه البته برخی‌ها ادعای علم داشته اما در اصل همواره دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان شیعه و سنی هستند، مطرح کرد: گاهی اوقات اگر نظام جمهوری اسلامی فلان روز را عید اعلام کند، باز هم این افراد لج کرده و بر خلاف نظر حکومت عید را اعلام می کنند، در حالی‌که باید در اسلام، این مسائل کنار گذاشته شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورذهبی با تأکید بر اینکه در رؤیت هلال لازم است تا به مبنای علمی توجه شود، عنوان کرد: جای تأسف است که عده‌ای در برابر تبعیض و ظلم سکوت می‌کنند، اما در خیلی از موارد و از جمله جنگ روسیه و اوکراین دایه مهربانتر از مادر شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان با اشاره به اینکه در ۲۵۰۰ مسجد استان اختلافی وجود ندارد، یادآور شد: قطعا با تبعیت از فرموده خداوند، پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) مشکلی ایجاد نخواهد شد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha