چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
شاهین

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین دژ با بیان اینکه امروز ولی فقیه جانشین امام است، گفت: انسانی که از ولی الهی جدا شود، سقوط خواهد کرد که نمونه آن را در غرب مشاهده می‌کنیم که حیوانات بیشتر از انسان معنا پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام توحید ایمانی امروز در مراسم جشن اعیاد شعبانیه که در مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ برگزار شد، با بیان این که جریاناتی که اطراف ما به وقوع می‌پیوندند دارای اهدافی هستند، اظهار داشت: بشر اگر از جریان‌های مثبتی که تاریخ را تحت تاثیر قرار داده، دور شود از بصیرت و رشد انسانی نیز دور خواهد شد، چرا که تضادهای روحی در وجود انسان همیشه بوده و هست و این ما هستیم که انتخاب می‌کنیم با کدام همراه باشیم.

وی با بیان اینکه اهل بیت و حضرات معصومین، در حرکت‌های خود جریان سازی تاریخی و الهی داشتند، گفت: دوست داشتن به دو صورت متصور است، یا به خاطر خود آن کسی است که دوستش داریم، مثلاً به شخصیت و الگویی در این دنیا دل ببندیم و یا به خاطر نیاز و حاجتی است که با این محبت، آن نیاز برطرف خواهد شد، به بیان دیگر این علاقه از روی منفعت و نیاز مادی است اما محبت نوع اول در انسان وحدانیت و اتحاد با امام ایجاد می‌کند و او را به امام وصل می‌کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین دژ افزود: وقتی انسان خود را به خداوند سپرد و وحدانیت و توحید در وجود او حاکم شد، در مقابل همه مشکلات نیز مقاومت خواهد کرد و این همان نوع روش‌های تربیتی است که در زندگی شهدا دیده‌ایم که به خاطر رضایت خداوند از همه داشته‌های خود گذشتند.

وی تصریح کرد: خداوند در سوره ابراهیم می‌فرمایند: "هر کس از من تبعیت کند از من است" و در روایات هم داریم که هر کس عاشق خدا و اهل بیت باشد، به مقام شهادت می‌رسد، و لذا این عشق و محبت الهی در انسان است که توحید را تقویت می‌کند.

حجت الاسلام ایمانی با تاکید بر اینکه نمی‌شود با دل بستن به دنیا و منافع آن به امام ملحق شد، مطرح کرد: جریانات دینی را خداوند، خود پیش می‌برد و این ما هستیم که باید به این جریان ملحق شویم.

وی تاکید کرد: نباید به خاطر نیازهای دنیا به امام روی بیاوریم که در این صورت اگر خسته شویم و نیازمان برآورده شود، دست از ولی خواهیم کشد، اما اگر به خاطر آرمان دینی به سمت امام برویم و معیار توحید باشد، در این صورت خستگی معنا ندارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شاهین دژ با بیان اینکه هر کجا انسان به مشکلی برخورد کند، باید به ولی و امام رجوع کند، خاطر نشان کرد: در زمان امام علی (ع) نیز دشمنان هر زمان به مشکل بر می‌خوردند به امام(ع) مراجعه می‌کردند و در تاریخ نیز بیان شده که بارها خودشان به این موضوع اعتراف کرده‌اند که اگر امیرالمؤمنین(ع) نبودند، هلاک آنها می‌شدند.

وی تصریح کرد: امروز نیز ولی فقیه جانشین امام است و انسانی که از ولی الهی جدا شود، سقوط خواهد کرد که نمونه آن را در غرب مشاهده می کنیم که حیوانات بیشتر از انسان معنا پیدا می‌کنند.

وی اظهار داشت: حب و محبت، می‌تواند انسان را به سمتی سوق دهد که باعث رشد او شود و فرد را به جایگاهی برساند که ملائک به حال او غبطه بخورند و یا زمینه ساز سقوط او شود به حدی که اسفل از حیوانات باشد.

وی با بیان اینکه اهل بیت آمده‌اند تا زمینه ساز رشد انسان باشند، گفت: امام حسین (ع) در کربلا همه چیز خود را برای بیداری بشر فدا می‌کنند و لذا امروز امتداد مسیر امام حسین و کربلا با زینبی بودن سازگار است.

حجت الاسلام ایمانی با تاکید بر اینکه امروز باید خانه‌های ما به زینبیه و حسینیه‌های فکری تبدیل شوند و در آن انسان‌های حسینی و زینبی تربیت شوند، مطرح کرد: علت این که قیام امام حسین(ع) نتیجه داد این بود که حضرت زینب(س) جمع های منفی را از بین می‌بردند و به راه اندازی جمع‌های دینی می‌پرداختند.

وی ادامه داد: حضرت زینب (س) در حرکت عاشورا به درستی حوادث را تحلیل و تبیین کردند و مخاطبین را با سخنان بلیغ و استدلالی قانع می‌کردند و دشمن نیز از مقابله با ایشان عاجز بود.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha