پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عبادی زاده و رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: دشمن به دنبال آن است که مردم را از انقلاب نا امید کند تا از این طریق بتوانند اهداف خود را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز در چهاردهمین نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه استان هرمزگان که با حضور رئیس شورای سیاست گذاری کشور برگزار شد، اظهار داشت: در طول یک سال مجموعه‌های فرهنگی استان همگی درگیر تهیه برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور بودند.

وی عنوان کرد: اولویت‌های این سند در ۱۲۵ اقدام ذیل ۵ اولویت تعیین شده و امروز نیز به صورت رسمی با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی رونمایی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، با اشاره به ایجاد قرارگاه جهاد تبیین در استان هرمزگان، خاطر نشان کرد: این سند در دوره جدید، به عنوان چراغ راهی برای انجام امور فرهنگی خواهد بود تا هماهنگی و هم‌افزایی خوبی میان نهادهای مختلف ایجاد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری رزمایش جهاد تبیین در مسجد جامع بندرعباس، گفت: طی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مقرر شده است تا قرارگاه جهاد تبیین به صورت شبکه‌ای در شهرستان‌های استان به زودی تشکیل شود.

وی در پاسخ به این سوال که در حوزه جهاد تبیین چه چیزی باید تبیین شود؟ خاطرنشان کرد: اولین مساله‌ای که مورد هجمه جدی دشمن می‌باشد، تبیین راه امام (ره) است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه دشمن مهم‌ترین ارزش انقلاب اسلامی را هدف گرفته است، یادآور شد: ولایت فقیه چه به لحاظ مبنایی و چه به لحاظ مصداق یکی از محورهای جهاد تبیین است و با فعالیت در این زمینه لازم است که شبهات جوانان پاسخ داده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به این نکته که نظام استکباری رو به افول است، خاطرنشان کرد: افول آمریکا و نظام استکبار جهانی به صورت کاملا منطقی قابل اثبات است و تبیین این موضوع به عنوان یکی از مسائل اصلی می‌تواند در جهاد تبیین لازم است تا مورد توجه باشد.

وی با اشاره به نقش جبهه مقاومت در عرصه تمدن‌سازی، عنوان کرد: بخش عمده هجمه دشمن به جبهه مقاومت است، چرا که از این جبهه ضربات بسیاری را متحمل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه دشمن به دنبال القای ناکارآمدی نظام است، گفت: به جهت مقابله با این نقشه دشمن، حرکت در مسیر تشریح و تبیین عملکرد و دستاوردهای نظام بسیار ضروری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با تاکید بر اینکه دشمن در صدد تطهیر رژیم منحوس پهلوی است، عنوان کرد: تشریح حوادث انقلاب اسلامی از جمله تسخیر لانه جاسوسی، فتنه ۸۸، نقش مخرب جریان‌های غرب‌گرا از دیگر مسائل و موضوعاتی است که در عرصه جهاد تبیین توجه به آن بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید بر اینکه تحریف واقعیات دفاع مقدس یکی از نقشه‌های اصلی دشمن است، گفت: با تبیین واقعیت‌ها و بیان دقیق حوادث و رشادت‌هایی که در طول هشت سال دفاع مقدس رخ داد، می‌توان در مسیر زنده نگه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه و ناکام گذاشتن دشمنان در دستیابی به اهداف شومشان قدم برداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده خاطرنشان کرد: تبیین حقیقت عدالت‌طلبی و آرمان‌خواهی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب می‌باشد، باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود، البته تشریح نحوه مطالبه‌گری و مفهوم آن نیز مورد تاکید است.

وی عنوان کرد: اسنادی همانند ۲۰۳۰، حقوق بشر و مسائل محیط‌زیستی که گاهی از اوقات با اهداف خاص توسط کشورهای استکباری مطرح می‌شود، به دنبال آسیب زدن به انقلاب اسلامی است که با افزایش آگاهی و بصیرت و البته توجه به جهاد تبیین، نقش بر آب کردن این نقشه‌ها دور ذهن نخواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با تاکید بر اینکه تمام تلاش دشمن برای نا امید کردن جامعه است، خاطر نشان کرد: دشمن به دنبال آن است که مردم را از انقلاب نا امید کند تا از این طریق بتوانند اهداف خود را پیگیری کند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تدوین سند مهندسی فرهنگی، خاطرنشان کرد: چهارده جلسه هم‌اندیشی استانی در طی ۲ سال اخیر برگزار شده و در کنار آن نیز ۱۷ جلسه شهرستانی و منطقه‌ای با حضور ائمه جمعه برپا شده است، که این جلسات شهرستانی به منزله کارگروه‌های ذیل این جلسه تعریف شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha