دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام عبادی زاده

حوزه/ امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه دفاع مقدس برای جامعه ما برکاتی بسیار ارزنده داشته است، گفت: امنیت و خود باوری دو هدیه‌ای است که ما در هشت سال دفاع مقدس به دست آوردیم.  

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه که در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد، با سفارش همه مردان و زنان به تقوای الهی، اظهار داشت: فرا رسیدن ماه نورانی ربیع که بهار دل‌ها برای اهل ایمان است را تبریک عرض کرده و توصیه به بهره‌برداری مناسب از این ماه شریف را به همگان دارم.

وی با تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)، همه را به حرکت در مسیر هدایت این امام همام توصیه کرد و افزود: بعد از شهادت امام حسن عسکری(ع)، آغاز ولایت امام زمان(عج) است و لذا خوب است که در زندگی و برنامه خود کارهای خیر مانند انفاق، صدقات، حضور در نماز جمعه و اعمال مستحبی را به نیابت از امام عصر(عج) انجام دهیم تا بهترین ضریب در پاداش اعمال ما رقم بخورد.

خطیب جمعه بندرعباس، با بیان اینکه دفاع مقدس برای جامعه ما برکاتی بسیار ارزنده داشته است، ادامه داد: امنیت و خود باوری دو هدیه‌ای است که ما در هشت سال دفاع مقدس به دست آوردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس خودمان را باور کردیم که در مقابل نه تنها صدام بلکه در برابر دنیا ایستادیم و مقابل همه قدرت‌های آن زمان از جمله شوروی سابق، آمریکا و کشورهای ثروتمند خلیج فارس که کمک مالی کردند مقاومت کردیم و در نهایت طعم شیرین پیروزی را به ارمغان آوردیم.

وی تأکید کرد: در آشوب‌های سال گذشته که شاهد حضور کشورهای استکباری و مرتجع بودیم، به این خودباوری رسیدیم تا زمانی که مردم در میدان حضور دارند و روحیه جهادی در اقتصاد، فرهنگ و نظامی داریم و زیر بیرق ولایت هستیم، به این مملکت آسیبی نخواهد رسید.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار کرد: در جنگ، یک مدل و الگوی نو و با کیفیت در جهاد آموختیم و آن هماهنگی مردم در همه عرصه در صف مقدم جنگ با ایثارگری‌ها و در پشت جبهه نفس مردم بی‌بدیل و عامل دلگرمی بود، همچنین یاد گرفتیم که برای دفاع از اسلام و مقابله با زورگویان عالم می‌جنگیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده یادآور شد: برای ماندگاری فرهنگ جهاد و دفاع مقدس باید روایتگری صحیح انجام گیرد و این کار باید توسط پیشکسوتان منعکس گردد و اجازه ندهیم دشمن روایتگری خود را از دفاع مقدس به جوانان و نوجوانان با تفسیر و تحلیل سکولار خود ارائه دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق بارز جهاد تبیین برای رزمندگان، انعکاس روایت‌های هشت سال دفاع مقدس است که باید برای آگاه سازی نسل جدید صورت گیرد.

امام جمعه شهرستان بندرعباس با اشاره به هفته وحدت، یادآور شد: دشمن وحدت و امنیت را به تعبیر رهبر معظم انقلاب نشانه گرفته و در فضای قومی می‌خواهد در جامعه انشقاق ایجاد کند و لذا وظیفه همه مراقبت از این وحدت مثال زدنی در ایران است و از کسانی که از روی نادانی یا مغرضانه با حرف‌های مسموم سعی در از بین بردن این وحدت را دارند می‌گویم که دست از همراهی با دشمن بردارند و همراه و هم کلام دشمن نشوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: نقشه‌های شوم دشمن روز به روز پیچیده‌تر شده و یک جنگ ترکیبی در حوزه اقتصادی، فرهنگی، اخلاقی و نظامی بر ملت ایران با ابزار غول‌های رسانه‌ای به‌وجود آورده و در این بین هدف اصلی آن‌ها جوانان است، البته خوب می‌دانند که سلاح و عزت این مملکت جوانان هستند و به برکت حضور این جوانان در تمامی عرصه‌ها است که توطئه دشمن خنثی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha