جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهدی عالمی مهاجران

حوزه / یکی از ائمه جمعه همدان با بیان اینکه بهترین راه آموزش به کودک، ارائه مطالب در قالب بازی است، گفت: زمانی که فرزندی علاقه به لاک زدن دارد خوب است تا مادر در بازی مسائل مربوط به لاک را به کودک آموزش دهد نه آنکه سریعا با او مقابله کنند.

حجت الاسلام مهدی عالمی امام جمعه مهاجران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به تاکید دین اسلام نسبت به تربیت صحیح فرزندان، اظهار داشت: از مهم‌ترین مسائلی که در دین اسلام و روایات بر آن تاکید شده، مباحث مربوط به تربیت فرزندان است.

وی با بیان اینکه تربیت کودک در سنین مختلف، متفاوت و مختص به آن دوره است، مطرح کرد: در روایتی از امام صادق(ع) نقل است که "والدین فرزند خود را تا هفت سالگی رها کنند که بچه ها به بازی مشغول شوند"، بنابراین برای آموزش مطالب مختلف به کودک تا این سن لازم است که هر موضوعی در قالب بازی به کودک ارائه شود.

امام جمعه مهاجران با تاکید بر اینکه والدین، آداب زندگی آینده را در قالب بازی به کودک خود آموزش دهند، گفت: پیامبر گرامی اسلامی(ص) در همین رابطه فرمودند: "بچه‌ای که در بچه‌گی مشغول بازی باشد، همین بازی باعث می‌شود تا در بزرگسالی اهل تعقل شود. "

وی ریشه بسیاری از مشکلات در دوران جوانی را وابسته به دوران کودکی افراد دانست و خاطر نشان کرد: بیش از ۷۰ درصد شخصیت فرد در کودکی تشکیل می‌شود و این تاکیدی بر اهمیت این دوران است.

حجت الاسلام عالمی با بیان اینکه بهترین راه آموزش به کودک، ارائه مطالب در قالب بازی است، اظهار داشت: به طور مثال زمانی که فرزندی علاقه به لاک زدن دارد خوب است تا مادر در بازی، مسائل مربوط به لاک را به کودک آموزش دهد نه آنکه سریعا با او مقابله کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها در چنین مسائلی به افراط و تفریط دچار می‌شوند که نتیجه آن نیز دلزدگی از دین در کودک خواهد شد، در حالی که به راحتی می‌توان در همان قالب بازی، مادر موقع اذان علت پاک کردن لاک را برای فرزند توضیح دهد.

امام جمعه مهاجران با تاکید بر اینکه خانواده در دو بعد جسمی و فکری باید برای کودک خود برنامه داشته باشد، مطرح کرد: اگر خانواده‌ای برای کودک خود برنامه نداشته باشد، این فرزند است که برای والدین برنامه طراحی خواهد کرد و لذا آن طور که باید به درستی فرزند تربیت نخواهد شد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha