شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حسینی مجد

حوزه / امام جمعه اسدآباد گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه و شهید مطهری از شخصیت سید جمال اسدآبادی به نیکی یاد می‌کنند، نشان از جایگاه بالای این عالم بیدارگر دارد و لازم است که اندیشه ایشان در جامعه جاری و ساری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت اسلام سید موسی حسینی مجد امام جمعه اسدآباد ظهر امروز در کنگره بزرگداشت سید جمال الدینی اسدابادی، با گرامیداشت یاد و خاطره این چهره درخشان و آزادی‌خواه حوزوی، اظهار داشت: طبق اسناد موجود، سید جمال‌الدین، اهل اسدآباد همدان بوده و خانواده و محل زندگی ایشان امروز به یادگار مانده است.

وی سید جمال الدین را بیدارگر مشرق زمین خواند و گفت: شایسته است که این شخصیت والا به عنوان الگویی برای طلاب و دانشجویان و نخبگان در جامعه معرفی شود.

حجت الاسلام حسینی مجد با تاکید بر اینکه سید جمال اسدآبادی مایه فخر و از سرمایه‌های این آب و خاک است، مطرح کرد: ضروری است که با تلاش و مجاهدت، این شخصیت عظیم حوزوی را نه تنها در استان و کشور که در سطح جهانی معرفی کنیم.

وی افزود: اینکه رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه و شهید مطهری از این شخصیت به نیکی یاد می‌کنند، نشان از جایگاه بالای این عالم بیدارگر دارد و لازم است که اندیشه سید جمال الدین در جامعه جاری و ساری شود.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در راستای اجرای جهاد تبیین در کشور، عنوان کرد: سید جمال الدین اسدآبادی جهاد تبیین را از دو قرن پیش آغاز کرده بود و به بیان دیگر می توان او را آغاز گر جهاد تبیین دانست.

وی با بیان اینکه بنیاد سید جمال الدین اسدآبادی در سال ۸۸ از شورای انقلاب فرهنگی تاییدیه برای فعالیت گرفته است، گفت: متاسفانه تا امروز هیچ اقدام عملی در این راستا صورت نگرفته و لذا ضروری است با حمایت از بنیاد، در مسیر معرفی این شخصیت برتر حوزوی که مایه افتخار اسدآباد و ایران و جهان اسلام است قدم برداریم.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha