دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علی خاتمی

حوزه/ امام جمعه زنجان ضمن قدردانی از تلاش‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف، گفت: موفقیت‌های سپاه در سایه توجه به علوم و استفاده از استعدادهای جوانان لایق و دانشمند و عمل به دستور قرآن بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام‌والمسلمین علی خاتمی، در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، با گرامیداشت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا، اظهار داشت: خون مطهر سیدالشهدا(ع) دین اسلام را زنده نگه داشته است و مسلمانان با رفتار، کردار و عزاداری برای امام حسین(ع) ادامه دهنده راه حضرت(ع) هستند.

وی تاکید کرد: بزرگداشت یاد و نام شهدا موجب نهادینه شدن فرهنگ ایثار، شهادت و تلاش در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در زنجان با بیان اینکه فرهنگ‌ ایثار، اوج انسانیت به شمار می‌رود، گفت: شهدای ایران اسلامی و سه هزار و ۵۳۵ شهید استان زنجان از جان خود، برای عزت اسلام و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی و کل بشریت گذشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: بر اساس اظهارات دشمن، ۱۷ هزار نفر توسط منافقین ترور شده‌اند و در اسفند سال ۶۳ با بمب گذاری در نماز جمعه نیز تعدادی از هموطنان به شهادت رسیدند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن از هر جا می‌ترسد و هراس دارد، همان جا را هدف توطئه‌های شوم‌ خود قرار می‌دهد، خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران با تمام وجود برای دفاع از قرآن و اسلام در برابر دشمنان سینه سپر کرده بود و لذا در تمام این سال ها مورد هجوم دشمنان قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی افزود: ۲۵ اسفند سالروز بمباران شیمیایی حلبچه توسط مزدوران رژیم بعثی عراق است، روزی که بسیاری از غیرنظامیان  اعم از کودکان، زنان و سالخوردگان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های سبز پوشان سپاه پاسداران، ایران در زمره فضایی شدن قرار گرفته و نخستین کشور اسلامی بود که ماهواره آن در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین با موفقیت قرار گرفت.

امام جمعه زنجان گفت: این موفقیت‌ها در سایه توجه به علوم و استفاده از استعدادهای جوانان لایق و دانشمند و عمل به دستور قرآن بوده است.

وی در ادامه با اشاره به نزدیکی سال نو و عید نوروز، خاطر نشان کرد: از کسبه منصف زنجانی نیز این انتظار وجود دارد که با رفتار منصفانه خود زمینه ساز رأفت خداوند متعال شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha