شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی - امام جمعه موقت تهران

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه های نماز جمعه تهران، گفت: بالاترین فساد، ایجاد یأس و ناامیدی در میان مردم است و نباید از آن‌ها که مردم را ناامید می‌کنند به راحتی بگذریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه های نماز جمعه ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ تهران با اشاره به فضیلت‌های ماه مبارک شعبان، به برخی مضامین صلوات شعبانیه اشاره کرد و افزود: ماه شعبان، شب و روزش رحمت و همه لحظاتش، دسترسی به رحمت خداست.

وی ادامه داد: گفت:در این ماه ۷۰ مرتبه استغفار در روز، صلوات بر محمد و آل محمد و خواندن دعاها و مناجات بسیار و رسیدگی به فقرا توصیه شده است و در این ماه وقتی به فقرا کمک می‌کنیم هم برکت دیگری دارد و هم گویا به صندوق پیامبر ریخته شده است و ما در این مشکلات معیشتی باید به فکر مردم باشیم.

خطیب نماز جمعه تهران به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان متواضعانه خواستند که رهبری را مراقبت لازم کنند و ما امیدواریم خداوند ایشان را تا ظهور حضرت مهدی (عج) از ما نگیرد.

وی اظهار کرد: یکی از نکات مورد تاکید ایشان مسئله جهاد تبیین بود که قطعاً در پیشگیری از انحرافات و انفعالات جوامع و در هم گسستن ارتباطات نقش نخست را دارد.

امام جمعه موقت تهران افزود: دشمن با تبلیغ گسترده، اذهان، باورها و اعتقادات مردم را بمباران می‌کند و با تکرار چندباره دروغ کاری می‌کند که اثر این دروغ را بگذارد و از آن طرف بسیار هنرمندانه و با ابزار مدرن خود به اعتقادات، باورها و تشخیص مردم هجوم می‌آورد و ذهن جوانان و اقشار مختلف را به ویرانی می‌کشد و در این شرایط اگر دفاع و تبیین و پاسخ نباشد راه به جایی نمی‌بریم.

وی افزود: عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای موجودیت دینی ما بسیار سرنوشت ساز است و ما باید همدیگر را مراقبت و همدیگر را به خوبی دعوت کنیم و از بدی‌ها باز داریم و امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند به ابطال باطل و پیروی از حق بیانجامد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، بالاترین فساد در مقطع کنونی را ایجاد یاس در میان مردم خواند و گفت: ۴۳ سال، کشور، عزت و اقتدارش را حفظ کرده است و ما شاهد اقتدار جهشی کشور بوده و نفوذ منطقه‌ای و پیشرفت علمی داشته‌ایم و امروز برخی آدم‌های بی خبر می‌خواهند کشور ما را با کشوری که ۱۰۰ سال بدون جنگ و تحریم به پیشرفت رسیده است مقایسه کنند و ما در شرایط جنگ و تحریم توانستیم اوج بگیریم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر افزود: یکی از این پیروزی‌ها و موفقیت‌ها در عرصه ماهواره‌ای است و ماهواره نور ۱ که مدت‌ها قبل به فضا فرستاده شد با گام بلندی که سپاه در این مرحله برداشت به نتایج خوبی رسید و اخیراً نوع تکامل یافته این ماهواره که همان ماهواره‌ای نور دو بود با ماموریت جمع آوری اطلاعات به فضا پرتاب شد که می‌تواند سیل و زلزله را رصد و پیش‌بینی کند و در مسائل نظامی و راهبردی نیز به ارتقاء بازدارندگی کشور بیانجامد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ماهواره‌ای نور ۱ در سوم اردیبهشت سال ۹۹ با موفقیت پرتاب شد و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت و تا کنون ۱۰ هزار بار به دور زمین چرخیده است و تا حدود یک سال دیگر به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد و ماهواره نور ۲ در ۵۰۰ کیلومتری زمین مستقر شده و کاربردهایش بیشتر از ماهواره نور یک است.

وی افزود: این گام بلند سپاه در مسئله فضایی شدن کشور ما قابل ستودن است و ما همزمان با اعیاد شعبانیه شاهد این گونه موفقیت‌ها بودیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: بدون شک شرایط بین‌المللی در وضع کنونی نشان می‌دهد که توسعه و پیشرفت بدون امنیت محقق نمی‌شود و اگر این طور نباشد کشورمان محتاج دیگران خواهد شد.

وی افزود: سپاه اکنون در کنار همه خدماتی که به جامعه می‌کند علاوه بر بحث کمک رسانی و حمایت از مستضعفان نشان داد که بدون اتکا به نیروهای خارجی و با اتکا به ظرفیت داخلی می‌توان کارهایی کرد که منجر به کوری دشمنان و وحشت آن‌ها شود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: قطعاً با ظهور دولت ولایی، انقلابی، جهادی، پرتلاش، مردم مدار و عاشق خدمت باید زمینه‌ای پیش بیاید که همین جوانانی که توانستند ماهواره را در ۴۸۰ ثانیه در ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار دهند و قدرت بازدارندگی کشور را بالا ببرند در جنگ تمام عیار اقتصادی غرب، مشکلات را حل کنند.

امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: اگر به جوانان مستعد میدان دهیم قطعاً در این جنگ هم پیروزی‌های بزرگی را نصیب ملتمان خواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha