پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / دوره بالینی طلاب همدانی

حوزه / معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: طی تفاهم نامه‌ای که بین نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان با مرکز مشاوره حوزه علمیه همدان منعقد شد، مقرر شده است تا از ظرفیت روحانیونی در بیمارستان، به عنوان روحانی بالینی بهره ببریم که در کنار دروس حوزوی، دوره‌های مشاوره را نیز به به صورت کلاسیک طی کرده باشند.

حجت الاسلام سید موسی فرهانیان معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با اشاره به برگزاری دوره ۲ روزه روحانیون بالینی در همدان، اظهار داشت: از نیازهایی که چندین سال در مراکز درمانی احساس می‌شود، لزوم ورود روحانی بالینی به بیمارستان است.

وی با بیان اینکه طلاب در قالب طرح روحانیون بالینی از چند سال گذشته حضوری جدی در بیمارستان‌ها داشته‌اند، گفت: از مشکلاتی که در این عرصه وجود داشت، عدم آشنایی لازم روحانیون با مباحث مشاوره بود و لذا در این دوره درصدد رفع این موضوع هستیم.

حجت الاسلام فرهانیان افزود: امسال طی تفاهم نامه‌ای که بین نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان با مرکز مشاوره حوزه علمیه همدان منعقد شد، مقرر شده است تا از ظرفیت روحانیونی در بیمارستان، به عنوان روحانی بالینی بهره ببریم که در کنار دروس حوزوی، دوره‌های مشاوره را نیز به به صورت کلاسیک طی کرده باشند.

وی با اشاره به اینکه طلاب شرکت کننده در این کارگاه از مطالب مفید دکتر واشیان به عنوان استاد دوره بهره بردند، مطرح کرد: دکتر واشیان ضمن آنکه دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی و پزشک هستند، در دروس حوزوی نیز به کسب علم پرداخته و به عنوان یک روحانی، دارای دکترای تخصصی قرآن و علوم با گرایش بهداشت و سلامت از جامعة المصطفی(ص) می‌باشند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه شرکت کنندگان پس از گذراندن این دوره به صورت متناوب در بیمارستان‌های سطح استان به عنوان روحانی بالینی حضور پیدا خواهند کرد، اظهار داشت: این دوره به صورت مقدماتی و با حضور ۳۰ نفر از طلاب همدانی برگزار شد و قطعا در برنامه‌های آتی با همکاری مرکز مشاوره حوزه تعداد نفرات بیشتری برای شرکت در جلسات معرفی خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه روند برگزاری جلسات و کارگاه‌های آموزشی برای موفقیت هر چه بیشتر در این عرصه به صورت مستمر برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: پس از حضور طلاب در بیمارستان‌ها، برای دستیابی به نتایج بهتر و بررسی نقاط قوت و ضعف، جلساتی را با شرکت کنندگان برگزار خواهیم کرد.

حجت الاسلام فرهانیان تصریح کرد: ساعت حضور در بیمارستان نیز باید به نحوی باشد که با بحث درمان تداخلی نداشته باشد و لذا مقرر شد که از اذان مغرب تا قبل از خاموشی بیمارستان، طلاب در بخش‌های مختلف بیمارستان به خدمت رسانی به بیماران مشغول شوند.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha