شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلسه طلاب نجف آبادی مقیم قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسناتی، گفت: ارزش یک منطقه و جامعه نه به ظرفیت های مادی و جغرافیایی، بلکه به انسان های فرهیخته آن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسناتی امام جمعه نجف آباد در گردهمایی طلاب و فضلای نجف آبادی مقیم قم، آمادگی برای تعلیم و گسترش معارف الهی را نخستین وظیفه طلاب علوم دینی دانست و گفت: پاسداران فکر، عقیده، دین و حیات معنوی جامعه باید نعمت های الهی را بازگو کرده و گذشته منطقه نجف آباد و وضعیت فعلی و چشم اندازه آینده تبیین نمایند.

وی با اشاره به اهمیت تجلیل از مقام علمی، معنوی و تبلیغی و تاثیرگذار علمای شهرستان نجف آباد اظهار داشت: همواره جای عزیزان تاثیرگذار در جامعه که در سالهای اخیر به دیار باقی شتافته سفر الهی را طی نموده اند در نزد ما خالی است.

امام جمعه نجف آباد با بیان این که ارزش یک منطقه و جامعه نه به ظرفیت های مادی و جغرافیایی، بلکه به انسان های فرهیخته آن است، خاطرنشان کرد: منطقه نجف آباد از دیرزمان و از بدو تأسیس همراه با علم و دیانت بنیانگذاری شده است و مردم منطقه دین داری خود را از عالمان بزرگی به دست آورده اند که یاد و نامشان همواره در میان ملت می درخشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی به برخی از علمای منطقه نجف آباد و سیره زندگانی و نوع تعاملات ایشان با آحاد مختلف جامعه اشاره کرد و یادآور شد: مردمی بودن و رفاقت ایشان با آحاد مختلف جامعه، نشان دهنده بزرگی و بزرگواری عزیزانی است که بر سر سفره علم و دیانت نشسته اند.

وی انفاق و دستگیری از نیازمند و پیشگامی مردم در مواجهه با حادثه ها را مهم ارزیابی نمود و اذعان داشت: نجف آباد و مردم این دیار از پیشتازان حرکت رو به رشد چرخ‌های اقتصادی کشور است. مردم نجف آباد در عرصه ایجاد اشتغال، توان مندانه و متعهدانه وارد شده، با الهام از صداقت عالمان دینی، انصاف و امانتداری در معاملات را سرلوحه خود قرار داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی روحیه وحدت، همدلی و اخلاص طلاب و فضلای نجف آباد و نقش واسطه گری میان مردم و مسئولان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: وحدت بسیار ارزشمندی میان مسئولین، مردم حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش ایجاد شده است.

وی طلاب جوان توانمند و میدان داری این عزیزان در حوزه‌های مختلف تبلیغی، برای تبیین دین الهی و صبوری و اخلاق مداری ایشان را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: علی رغم تمام مشکلات اقتصادی و شرایط کرونایی حاکم بر جامعه و ایجاد دغدغه‌های معیشتی، همکاری میان طلاب و مردم تقویت شده است.

امام جمعه نجف آباد در ادامه ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های حوزه علمیه نجف آباد، تصویب سه رشته تبلیغ، کلام وتفسیر و تقویت دروس خارج فقه و اصول در حوزه این شهر را رویکردی نوین دانست و یادآور شد: شهدای حوزه و روحانیت همواره خاستگاه انقلاب و نماد وحدت و ایثار بودند.

وی با بیان این که یک سوم طلاب نجف‌آباد در دوران دفاع مقدس شهید و دو سوم دیگر نیز از ایثارگران هستند، خاطرنشان کرد: مردم نجف‌آباد بیش از ۲۵۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده است و جا دارد از ملت غیور و شهید و عالم پرور نجف آباد تقدیر و تشکر نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی از فعالان و تلاشگران حوزه تبلیغ و تبیین معارف و اندیشه های ناب اسلامی تقدیر کرد و اظهار داشت: مردم نجف آباد از رویکرد تبلیغی طلاب و فرهیختگان استقبال نموده، حضور میدانی و اردوی یک روزه فرزندان نجف آباد و بازدید ایشان از حوزه‌های علمیه بسیار مورد استقبال عزیزان قرار گرفته است.

امام جمعه نجف آباد با اشاره به این که روحانیت در زندگی مردم حضوری شیرین دارد، یادآور شد: همواره شکرگزار نعمت های الهی هستیم؛ گروه‌های جهادی تبلیغی و گستره فعالیت‌های تبیینی عزیزان روحانی در نجف اباد نعمتی است که باید قدردان ان باشیم.

وی بر لزوم آراستگی طلاب به فنون تبلیغی و دانش ارتباط با جوامع هدف، تاکید کرد و اذعان داشت: حضور طلاب و فرهیختگان حوزوی در زندان‌ها، این مکان‌ها را به فضایی برای توبه، ابراز ندامت و پشیمانی تبدیل نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی در بخش پایانی سخنان خود ضمن تاکید بر اهمیت تقویت جبهه فرهنگی جهان اسلام و حضور افتخار آفرین طلاب، به بیان مصادیقی از موفقیت طلاب در قالب‌های مختلف تبلیغی پرداخت.

گزارشی از گردهمایی طلاب و فضلای نجف آبادی مقیم قم

حجت الاسلام والمسلمین حامدی، مسئول سطوح عالی و مراکز تخصصی حوزه های علمیه نیز در ادامه این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبان المعظم، تجمع با شکوه طلاب و فضلای نجف آباد را افتخارآفرین توصیف کرد و اذعان داشت: ترسیم بیش از ۲۸۰ کارویژه برای روحانیت و متناسب‌سازی آن با رسالت، ظرفیت و استعداد طلاب، فضا را برای ورود طلاب برای نقش آفرینی تقویت می‌کند.

ابوترابی نماینده مردم نجف آباد، تیران و کروند در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و به ابرپروژه‌های نجف آباد اعم از مترو، مرکز جامع سرطان و فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب نجف آباد و بهره گیری از بسیج ظرفیت مسئولین اشاره کرد و اذعان داشت: امیدواریم بتوان سال آینده اشتغال واقعی شهرک صنعتی نجف‌آباد را پیگیری نموده، بحث شهرستان شدن منطقه دهدشت را پیگیری نماییم.

وی با بیان این که حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در کسوت ریاست جمهوری، فضا را برای جهش در حوزه‌های مختلف فراهم و اقدامات مبارک و تصمیمات اتخاذی دولت، زمینه را برای رشد اقتصادی باز نموده است، خاطرنشان کرد: دولت در اقدامی ارزشمند، قانون معطل مانده ۱۳ ساله «راه اندازی و بروز رسانی سامانه هوشمند مدیریت تقاضاها» را با جدیت دنبال نموده است.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کروند در مجلس شورای اسلامی، دهک بندی‌های خانوارهای ایرانی در سال آینده و حذف یارانه ۳ دهه بالایی و تقویت یارانه دهک های پایینی و گام دوم هدفمندی یارانه را از دیگر رویکردهای دولت و مجلس توصیف کرد و یادآور شد: حذف ارز ترجیحی و جایگزینی آن با کارت الکترونیکی خانوار و تامین بنزین برای همه ایرانیان از جمله طرح هایی است که پیگیری خواهد شد.

ابوترابی در بخش پایانی سخنان خود مبارزه با فسادهای اقتصادی و تقویت زیرساخت های مقابله با فساد در قالب های مختلف را از اقدامات مبارزه با فساد دولت و مجلس و تقویت دولت الکترونیک توصیف کرد و یادآور شد: کارهای عمرانی بزرگی برای منطقه نجف آباد، تیران و کروند در دست اقدام قرار گرفته شده است.

مباشری فرماندار نجف آباد نیز در بخش دیگری از این نشست حضور در جمع اهل علم و تقوا را مایه خرسندی دانست و یادآور شد: این جلسات ضمن بررسی نیازها، راهکارهای مستحکمی را برای پیگیری برنامه‌ها ارائه می‌کند.

وی به فرصت های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی شهرستان نجف اباد برای توسعه آفرینی همه جانبه اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم بتوانیم از حضور طلاب در زمینه های فرهنگی و اجتماعی بهره گیری لازم را برای تقویت زیرساخت های توسعه همه جانبه شهرستان بهره مند شویم.

گزارشی از گردهمایی طلاب و فضلای نجف آبادی مقیم قم

حجت الاسلام رشیدیان امام جمعه تیران و کروند دیگر سخنران این تجمع بزرگ بود که حضور در جمع نورانی طلاب و فرهیختگان حوزوی و علمای ربانی منطقه نجف آباد، تیران و کروند را افتخاری بزرگ دانست و یادآور شد: خدا را به واسطه برخورداری از مردم بزرگوار و مسئولان خدوم و زحمت کش شهرستان شاکریم.

تقدیر از ائمه جمعه موفق، مدرسین برجسته دروس خارج حوزه و موسسین و مدیران مدارس دینی پایان بخش این تجمع باشکوه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha