جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
براتی زاده

حوزه/ رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی گفت: انتظار می‌رود رسانه‌ها و متولیان فضای مجازی نگاه رایج به مناسبت‌هایی از قبیل چهارشنبه‌سوری را تغییر داده و شناخت افراد و جامعه نسبت به مخاطرات و تهدیدات ناشی از آن را ارتقا دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا براتی زاده، رئیس‌کل دادگستری خراسان شمالی، امروز در ششمین و آخرین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان در سال جاری، به مسئله حوادث چهارشنبه‌سوری پایان سال اشاره کرد و با تأکید بر نقش محوری صداوسیما به‌عنوان رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها و نیز متولیان فرهنگی و اجتماعی و دست‌اندرکاران فضای مجازی، گفت: باید تلاش شود با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، سطح آگاهی‌های عمومی نسبت به نوع نگاه رایج به این قسم مناسبت‌ها (چهارشنبه‌سوری) تغییر یافته و بعلاوه میزان شناخت افراد و جامعه در خصوص مخاطرات و تهدیدات ناشی از آن نیز ارتقا یابد.

وی افزود: در کنار ارتقای سطح آگاهی‌های اجتماعی، نظارت دقیق و مستمر بر اماکن خریدوفروش و توزیع مواد محترقه نیز گام بسیار مهم و مؤثری در پیشگیری از بروز و تکرار حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری پایان سال است؛ ازاین‌رو باید سطوح سازوکارهای نظارتی و مراقبتی در این خصوص تقویت شود.

ضرورت تقویت گشت‌های نظارتی از سوی اداره کل تعزیرات حکومتی و دیگر متولیان امر به‌منظور تنظیم بازار و جلوگیری از تلاطم و بی‌ثباتی قیمت‌ها و پیشگیری از احتکار کالاهای اساسی از دیگر موضوعات مورد تأکید رئیس‌کل دادگستری استان در این نشست بود.

مقام عالی قضایی استان همچنین به مسئله سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب و سودجو از فضای به وجود آمده در جریان تعطیلات نوروزی مبنی بر تعرض به انفال و تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغات و نیز تهدید علیه محیط‌زیست اشاره و خواستار تشدید و تقویت دامنه نظارت‌ها از سوی دستگاه‌های مسئول در این حوزه‌ها شد.

وی در ادامه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و استقبال از ماه میهمانی خدا نیز اشاره و بر ضرورت حفظ حرمت ایام ضیافت الله تأکید، مبانی قانونی و وظایف دادستان‌ها را در این خصوص خاطرنشان کرد و در ادامه از برخورد قاطع با مظاهر روزه‌خواری در ملأعام خبر داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha