دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1013388
۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴
فقر در دیشموک و گریه های استاندار همه مدیران را تحت تاثیر وضعیت آن روستا قرار داد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص گریه برای مشکلات مردم «دیشموک» اظهار کرد: اگر اشک‌های من برای مردم در محروم‌ترین نقطه دیشموک به کسی برخورد عذرخواهی می‌کنم، اما برای ما ننگ است که مردم ما آنجا نان خوردن ندارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص کلیپ منتشر شده از وی در فضای مجازی که به حال و روز مردم در نقطه‌ای از دیشموک «یکی از شهرهای کهگیلویه و بویراحمد» گریه می‌کند، اظهار کرد: در سفر دیروز دیشموک روستایی را بازدید کردم که جاده دسترسی مناسب، آب آشامیدنی و هیچ امکاناتی نداشت.

وی ادامه داد: از زن و بچه و کوچک و بزرگ همه از ما درخواست کمک مالی داشتند حتی گفتند که نان برای خوردن نداریم؛ راهداری هم برای سفر ما یک پل موقت ایجاد کرده بود، اما نداشتن جاده دسترسی مناسب باعث شده بود مردم آنجا تلفات جانی هم بدهند و فقر از چهره آنها می‌بارید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وقتی این شرایط سخت را دیدم بغض امانم را برید؛ درست است مدیر و مسئول هستیم، اما ما هم خانواده و فرزند داریم و وقتی بچه‌های آنجا حتی نان خوردن ندارند نتوانستم خودم را کنترل کنم و وقتی خبرنگار خواست با من مصاحبه کند، گریه امانم را برید و همه مدیران تحت تاثیر وضعیت آن روستا قرار گرفتند.

احمدزاده بیان کرد: برداشت‌های مثبت و منفی از این کلیپ شد، اما ما تلاش خواهیم کرد، در سال آینده مردم را از آن وضعیت نجات دهیم.

وی عنوان کرد: از سپاه کمک خواستیم که خانه به خانه وضعیت مردم آنجا را بررسی کنند و ببینم چگونه می‌توانیم اشتغال ایجاد کنیم. برای ما ننگ است که مردم ما آنجا نان خوردن ندارد و شرایط در آن روستا واقعا بحرانی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اگر اشک‌های من برای مردم در محروم‌ترین نقطه دیشموک به کسی برخورد، عذرخواهی می‌کنم، اما واقعیت آن چیزی است که ما دیدیم. برخی‌ها از تهران به ما زنگ زدند که اجازه دهید بیاییم استان و برای مردم کار کنیم.

احمدزاده بیان کرد: این کلیپ بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت و حتی از کرمانشاه به دفتر ما زنگ زدند و برای حضور و کمک در استان اعلام آمادگی کردند.

وی اضافه کرد: کارهای بزرگی در آن منطقه از استان انجام خواهد شد و از شما مدیران و مردم می‌خواهم پای کار بیاید و کار انجام دهید.

واکنش فعال رسانه ای به گریه استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیشموک

در سفر استاندار کهگیلویه وبویراحمد به بخش دیشموک(ایل بهمئی سرحد) که گریه او را به دلیل عمق محرومیت به دنبال داشت، فعالان سیاسی و رسانه ای و شبکه های اجتماعی به آن واکنش نشان دادند.

فرهاد وفایی فعال رسانه ای ایل بهمئی نوشت:

جناب آقای احمد زاده
استاندار محترم کهگیلویه وبویراحمد
با سلام
اشک و گریه جنابعالی در سفر به دیشموک که از ته قلب یک عشایر زاده ای جاری و ساری شد که چون لاجرم از دل برخواست بر دل نشست. و این گریه در تاریخ و حافظه ایل سترگ بهمئی ثبت وضبط شده است .

اما آیا از خود پرسیده ای منشأ این همه عمق و فاجعه محرومیت در بخش دیشموک کجاست ؟! ایل بزرگ بهمئی سردسیر(دیشموک) که در فقر و محرومیت و نداشتن امکانات اولیه زندگی محروم است و شاخص فلاکت فقر، تورم بیکاری و آسیب های اجتماعی آن در سطج کشور رتبه اول را دارد آیا از خود پرسیده ای این همه مشکلات از کجا ناشی می شود؟

آقای استاندار به شما آدرس می دهم، دلیل عمق محرومیت بخش دیشموک کجاست؛ اگه نمی دانی بدان و اگر می دانی چاره ای کن که فرصت مدیریت کم است چنانچه مولای متقیان در نهج البلاغه فرمودند:<الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب فانتَهِزوا فُرَصَ الخَیر> (فرصت مانند ابر از افق زندگی می گذرد موقعی که فرصت های خیری پیش می اید ) .

روزمرگی و نداشتن برنامه مدون از عمده مشکلات مدیران و مسئولان در سنوات گذاشته در سطح استان و شهرستان بوده است .

بی توجهی به آمایش سرزمینی و عدم توجه به ظرفیت ها طبیعی و عدم سرمایه گذاری بر رنج و فقر این مردم افزوده است .

نیک واقفید که همقطارن فکری و جریانی شما در سنوات و سالیان گذشته که بر کرسی مخملین بهارستان و مجلس جلوس کرده اند ( در حوزه کهگیلویه بزرگ)، بی شک باید پاسخگو باشند و سهم آنها در عمق محرومیت و کمبود امکانات و عدم توسعه یافتگی این بخش بسیار بالای است .

عمق محرومیت و عقب ماندگی در این بخش بالاست و بعد از ۴۳ سال از عمر شکوهمند انقلاب اسلامی هرچند کارهای شده است اما هنوز این ایل از بدهی ترین امکانات محروم است .

امید است که در مدیریت جنابعالی در استان شاهد کاهش مشکلات مردم رنج دیده و بی پناه این سامان باشیم و کارنامه و عملکرد شما خاطره خوشی را در ذهن مردم به یادگار بگذارد و گریه شما برای مردم سرافراز و تاریخ ساز بهمئی سرحد(دیشموک) یادوار خوشی ها و کاهش الائم آنان باشد .

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • بهمئی IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    5 12
    درود بر دکتر فرهاد وفایی نخبه دیار زاگرس
  • KING IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 0
    معلومه😐😐😐 فقط نگاه اون زن تو عکس
  • محمد IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    آفرین
  • همکار IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    1 3
    دکتر فرهادوفایی از نخبگان ایران و حوزه زاگرس است ...ایشان در حوزه حقوق و روابط بین الملل و ژورنالیستی سرآمد است و از اساتید زبر دست دانشگاه است بنده برای ایشان ارزوی توفیق دارم حیف که کشور همش جناح بندی شده و نخبگان در راس امور نییستند
  • امیر IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    1 0
    درود بر شرف و انسانیت و مردانگی استاندار انقلابی..اگر تمام مسولین کشور مثل ایشون دلسوز مردم بودند و سرکشی از مردم میکردند و مشکلات معیشتی مردم را از نزدیک لمس میکردند امروز شاهد اینقدر فقر در جامعه نبودیم...جناب استاندار خداوند به شما در این دنیا و در آخرت پاداش نیک دهد..انشالا مسولین رده بالاتر از مردمی بودن شما ودلسوز بودنتان نسبت به اقشار آسیب‌پذیر جامعه الگو برداری کنند...
  • ناشناس IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 2
    گریه تو به چه درد اونا میخوره کاری براشون کن ازمسولان میخوای تو خودت مسول کاری کن ببینیم میتونی یا فقط گریه بلدی
  • یا الله IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 1
    گریه شما نان نمیشه، فقط نوانست تا میگیم فقر و فلاکت هست همه انکار می‌کنند و به ضریب نفوذ اینترنت در روستاها می‌بالند، نان نیست نت می‌خواهیم چکار.... شما خودت مسئولی بسم الله ببینیم چه می‌کنی
  • محمد جواد RO ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    اقای استاندار به چه کسی برخورده گریه شما؟! اینجا مشت نمونه خروار است لطفا سری به کل ایران بزنید
  • آمین کریمی IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    آخه این روستای سرسبز و خنک با عقل جور در نمیاد که فقر مطلق باشه ؟ چهار تا پیرزاد و پیرمرد از کار افتاده چرا ؟ دگه آقا استاندار خواسته سنگ تمام بذاره
  • منصور IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
    0 0
    درود بر شرفت سید من از مشاوران استان اردبیل هستم بخاطر خدمت به هموطن هام میتوانم فی سبیل الله درخدمت روستاها برای مطالعه وطراحی هر چند تا روستا باشد در خدمت باشم
  • مظفری IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    0 0
    سلام وقت بخیر چجوری میشه به این مردم عزیزمون کمک بکنیم؟؟
  • آرسام IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۰
    0 0
    باسلام وصلوات برمحمد و آل محمد و احترام ودرود به خدمت استاندار عزیزدلسوز ومردمی جناب آقای احمدزاده اینجانب بامشخصات ذکرشده پسری ۱۴ساله که درسن ۱سالگی پدرومادرم ازهمدیگرجداشدندازاغازتحصیلم تاپایه چهارم شاگردممتازبودم ازشیوع کرونا بخاطرنداشتن تبلت وفضای مجازی برای پیشبرد تکالیفم افت تحصیلی گرفتم اکنون پایه هفتم هستم و درس ریاضیات تجدید شدم برادری ناتنی ازازدواج دوم مادرم دارم درپایه دوم که پارسال کتابهای سال قبل دوستانش راگرفتند اکنون قبول شدند برای پایه سوم هزینه کتابهایش باکتابهای خودم را واریز نکرده ایم برادری ۱ساله شیرخشکی پوشکی بامادری جوان ولی بیمار دارم که بخاطر نداشتن رهن خونه پیش مادربزرگ دوست آشنا ها بصورت موقت گذران میکنیم برای تهیه شیرخشک ویه وعده غذای خیلی کم مادرم باوجودمشکلاتش ضایعات جمع آوری میکند تابقولی شرمنده شکم گرسنه مابچه هانشود آقای احمدزاده سید به جدت که پیغمبره شاید سی روز ماه رو ماروی هم رفته ۵روزروبامکافات شکممون روسیرکنیم گرسنگی باعث خیلی مشکلات سیستمی جسمی شده مادرم ازنزول خور چندسال پیش برای رهن خانه نزول گرفته سفته گرو گذاشته وتوان پس دادن بدهکاریش راندارد چندین مرتبه به مادرم هشدار داده وباما وی راتهدید میکند ومادرم ازترس نمیتواند شکایت کند وسایل ضروری است زندگی نداریم فقط لباس تنمون حقوق بهزیستی ام راقطع کردندودلیلی به ما نگفتن یارانه مان ۵۰۰تومانش بازبی دلیل کسرشده دست طلبکار هست ماباقی را دریافت میکند جناب آقای احمدزاده خداراشاهد میگیرم نه کفش ودمپایی نه لباس نه گوشی نه هیچی ازیه زندگی که اندکی خوشحالمان کند نداریم داغون وپریشان حتی مادربزرگم مادره شهید چندروز پیش به رحمت خدا رفت کرایه تاکسی برم برای فاتح مادربزرگم نداشتیم ونداریم زندگی سخت میگذرد به قول امام خمینی ره مااینده سازان کشوریم چگونه بااین شرایط سخت ودغدغه های کلی بتوانیم درس بخوانیم واینده مملکت که سهم ماهست رابه عهده بگیریم ترابه خدا وخون شهدا و این ایام حسینی آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام کمکمان کنید نجاتمان بدهید ازشما خالصانه کمال تشکر بعمل می‌آید پسرکوچک شما آرسام ....