دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه گفت: نقش زنان به دلیل عواطف، احساسات و جایگاه ویژه در خانواده و جایگاه مطالبه‌گری برای احراز فرصت‌های اجتماعی در زمینه‌سازی تمدن اسلامی اهمیت بالایی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، معصومه ظهیری، استاد حوزه علمیه خواهران در چهارمین همایش بانوان فعال در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که با عنوان «نرجسانه» در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به نقش بانوان در ایجاد، به ثمررساندن و برقراری تمدن اسلامی اظهار کرد: در روند برپایی تمدن‌ها همیشه افراد نقش داشته‌اند، یک فرد مانند کاشتن یک بذری که او را رشد می‌دهد در زمینه‌سازی تمدن می‌تواند نقش‌آفرینی داشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت حفظ معروف‌ها و جاری‌کردن آنها در زندگی فردی و اجتماعی و همچنین دوری از منکرات در راه‌اندازی یک تمدن اسلامی خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) بر پایه جهاد تبیین توانست در راستای حفظ اسلام و توسعه جریان کربلا در جامعه اقدام کند؛ مساله‌ای که امروز رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تاکید کرده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در حوزه جهاد تبیین باید فهم درستی از گذشته داشته باشیم تصریح کرد: باید ما بفهمیم که چرا انقلاب کردیم و چرا میوه‌های دل مادران ما با اشتیاق خود مادران در دوران دفاع مقدس یک به یک به جرگه شهدا می‌پیوستند.

وی با اشاره به اهمیت همدلی و همراهی در بحث جهاد تبیین افزود: انتقال پیام در جهاد تبیین نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ جریان‌شناسی وضعیت زنان و خانواده برای جهاد تبیین در حوزه زنان انقلاب اسلامی اهمیت بالایی دارد.

ظهیری با تاکید بر اینکه جامعه امروز ما در تربیت نسل سالم خوب عمل کرده اما از نظر دینی آفات زیادی پیدا کرده‌ایم خاطرنشان کرد: امروز آسیب‌های اجتماعی شرایط بسیار خطرناکی برای نسل جدید ما ایجاد کرده است و باید فکری در این زمینه بشود و هرکس نقش درست خود را ایفا کند.

وی بیان کرد: نقش زنان به دلیل عواطف، احساسات و جایگاه ویژه در خانواده و جایگاه مطالبه‌گری برای احراز فرصت‌های اجتماعی در زمینه‌سازی تمدن اسلامی اهمیت بالایی دارد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha