پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید کوروش میرعالی امام محله روستای چم گلک اندیمشک

حوزه/ حجت الاسلام میرعالی به منظور کمک به نیازمندان، رفع مشکلات مردم و آسیب‌های اجتماعی اقدامات متعددی را انجام داده است. بخش قابل توجهی از هزینه‌های این فعالیت‌ها از طریق قلک‌های کوچکی تهیه می‌شود که اهالی محله آنها را پر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، حجت الاسلام سید کوروش میرعالی امام محله چم گلک اندیمشک و برگزیده استانی مهرواره اوج است.

حجت‌الاسلام میرعالی از سال ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۵ به صورت مناسبتی و پس از آن تاکنون به صورت مستقر در این محل فعالیت های فرهنگی و تبلیغی انجام می دهد. او در این سال‌ها اقدامات فراوانی برای ارتقای فرهنگی و اجتماعی محله انجام داده است.

در این مدت ساخت و نوسازی مسجد محل، ساخت حسینیه برای خواهران در کنار مسجد، ساخت مجتمع فرهنگی در مسجد و همچنین احداث ۸ باب مغازه برای تأمین هزینه های مسجد و درآمدزایی انجام شده است.

این امام محله با ساخت مجتمع فرهنگی و افتتاح پیش دبستانی و مهد قرآن از سال ۹۶ توانسته است علاوه بر کار فرهنگی و رویکرد تربیتی در این مهد قرآن و پیش دبستانی به اشتغالزایی برای ۵ نیروی کار و درآمد زایی برای مسجد کمک کند.

آموزش ۱۱۰ دانش آموز در این پیش دبستانی فرصت ایجاد شده است برای تعامل بیشتر مسجد و امام محله با خانواده های این دانش آموزان از دیگر دستاوردهای این اقدام است.

کار ارزشمند دیگر این امام محله تأسیس مرکز خیریه مردمی است که ۳۰۰ خانواده را تحت پوشش حمایتی خود قرار داده ‌است و به این خانواده ها کمک های گوناگونی مانند ایزوگام، خرید کولر تأمین هزینه های پزشکی و موارد دیگر پرداخت شده است.

تأمین جهیزیه برای دختران نیازمند و دم بخت با کمک های مردمی در این مسجد فراهم شده و هر سال ۱۰ تا ۱۲ مورد اهدای جهیزیه رقم خورده است.

با تلاش‌های حجت الاسلام میرعالی و کمک خیرین در ایام کرونا بسته های معیشتی برای نیازمندان تهیه و توزیع شده؛ ۶۰ گوسفند نیز قربانی و گوشت آن بین مستمندان توزیع شده است.

اشتغال از مهم‌ترین دغدغه‌های این امام محله بوده و برای ایجاد آن در این محله اقدام به توسعه صنایع دستی خانگی گلدوزی و خیاطی و غیره با آموزش افراد جویای کار کرده است. همچنین فعالیت‌هایی مثل پرورش زنبور پرورش قارچ و غیره از طریق جهاد کشاورزی پیگیری و برای فروش محصولات آن ها برنامه ریزی و رایزنی شده است.

مشکلات بزرگی که با قُلک‌های کوچک اهالی محله حل شد

حجت الاسلام عالی با اشاره به فعالیت های جهادی صورت گرفته در این محله می گوید: با دعوتی که از گروه جهادی انجام دادیم تعدادی خانه برای کپرنشینان ساخته شد. با جمع‌آوری هزینه و کمک‌های انسانی از این گروه های جهادی نیز حمایت کردیم و چند خانه دیگر نیز در حد اولیه ساخته شده و در دست اقدام است.

این امام محله با تشکیل گروه اجتماع محور متشکل از تعدادی از خواهران و با رایزنی با بهزیستی و نیروی انتظامی اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی مسائل خانواده و پیشگیری و ترک اعتیاد کرده است و در راستای مبارزه با آسیب های اجتماعی و ترک اعتیاد پویشی را تحت عنوان «دوباره زندگی کردن را به دیگران هدیه کنیم» کلید زده است.

در این طرح هر ماه دو معتاد متأهل به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی می شود و هزینه های ترک اعتیاد توسط مسجد و با کمک مردم تأمین می شود علاوه بر این در طول مدت ترک اعتیاد از خانواده معتاد حمایت های مورد نیاز صورت می‌گیرد و در همین مدت کم دوازده نفر را به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی کرده است که برخی از این افراد پاک شده در خیریه کمک می‌کنند.

حجت الاسلام میرعالی در اقدامی دیگر به حل اختلافات بین خانواده ها و نزاع های طایفه ای می پردازد. او در رابطه با مسائل فرهنگی نیز می گوید: نزدیک به ۴۵۰ نفر در کلاس های آموزشی و برنامه های فرهنگی ما شرکت می کنند. ۳۰ مربی هم در کنار ما به آموزش احکام، قرآن و موارد دیگر می پردازند.

حسینیه سیار کودکان طرح دیگری است که توسط حجت الاسلام میرعالی اجرا شده است. در این طرح واحد کودکان مسجد که برنامه‌های مختلف طنز، سرود، مسابقه و دیگر برنامه ها را هر هفته در یک محله از شهرستان به اجرا در می آورد.

گفتنی است، غالب هزینه‌های امور فرهنگی و اجتماعی از طریق درآمد زایی هایی که در مسجد اتفاق افتاده مانند پیش‌دبستانی و زبانکده انگلیسی و مغازه های مسجد رقم می خورد و علاوه بر این بخشی از کمک ها از طریق قلک‌هایی تأمین می‌شود که مردم به صورت مستمر آنها را پر می‌کنند.

مشکلات بزرگی که با قُلک‌های کوچک اهالی محله حل شد

مشکلات بزرگی که با قُلک‌های کوچک اهالی محله حل شد

مشکلات بزرگی که با قُلک‌های کوچک اهالی محله حل شد

مشکلات بزرگی که با قُلک‌های کوچک اهالی محله حل شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha