پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید ناصر میرمحمدیان

حوزه/ حجت الاسلام میرمحمدیان وضعیت کنونی آمریکا را نشانه افول تمدن غربی دانست، کسانی که روزی ادعای نقد دادگاه‌های تفتیش عقاید داشتند به جایی رسیدند که او را به کنایه تحریم کننده جدول مندلیف می‌خوانند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قم، اردوی آموزشی تعالی ویژه امامان محله و پایگاه های فرهنگی، اجتماعی استان قزوین در مجتمع فرهنگی نور قم با حضور حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت و حجت الاسلام محمد جواد زهرایی مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین آغاز به کار کرد.

در نشست افتتاحیه این اردو حجت الاسلام میرمحمدیان ضمن خیر مقدم به حاضرین بر اهمیت ایجاد تمدن اسلامی تأکید و بیان کرد: ادعای ایجاد تمدن اسلامی ادعایی بزرگ است و ما این ادعا را به طور جدی مطرح کرده ایم و به جد آن را دنبال می کنیم.

مدیرعامل بنیاد هدایت با اشاره به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر مرجعیت علمی یافتن زبان فارسی در ۵۰ سال آینده گفت: این موضوع یکی از نشانه های ایجاد تمدن است.

وی با مطرح کردن این سؤال که مهمترین رکن تمدن چیست، گفت: خداوند در قرآن از یک اتفاق بزرگ خبر می دهد و آن را بزرگ می دارد و آن ماجرای غدیر است. روزی که دشمن مأیوس شد و این در حقیقت همان مدل امامت است. روز غدیر رونمایی از یک سری اسم نبود بلکه رونمایی از یک مدل حکمرانی بود.

حجت الاسلام میرمحمدیان افزود: رهبر معظم انقلاب از جهاد تبیین سخن گفتند و یکی از مصادیق آن را تبیین مدل حکمرانی دانستند. با این کار تکلیف ما را روشن کردند و وظیفه تبیین حکمرانی دینی را بر عهده ما گذاشتند.

مدیرعامل بنیاد هدایت ضمن توجه دادن به افول تمدن های بشری خاطرنشان کرد: باید بدانیم که مدل حکمرانی تنها در سخنان کلامی خلاصه نمی شود. اکنون باید عصای موسی مدل حکمرانی دینی که همان مدل امامت است انداخته شود در شرایطی که مدل های غربی به نهایت کار خود رسیده اند.

وی با اشاره به برخی از آیات قرآن به ترسیم شاخصه های امام جامعه پرداخت و گفت: در مدل امامت امام جامعه اگر مردمش گناهی مرتکب شوند، خداوند به او خطاب می کند« فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُم» آن ها را ببخش و از آن مهمتر و بالاتر برای آن ها طلب مغفرت کن. امام باید یزکیهم و یعلمهم را پیاده کند تزکیه کند و کتاب و حکمت را تعلیم دهد.

حجت الاسلام میرمحمدیان به موضوع امامت عام و خاص اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم جامعه پردازی دینی را محقق کنیم باید نظام امامت شکل بگیرد و امامان محله این را به عهده دارند. امام با حکم کسی امام نمی شود باید ویژگی ها امامت را در خود پیاده کند تا بتواند امامت کند. امام باید در کف میدان امام شود و صداقت این مدل را اثبات کند.

مدیرعامل بنیاد هدایت قیام به قسط را دارای اهمیت ارزیابی و عنوان کرد: باید کاری کنیم که خود مردم قیام به قسط کنند و لازمه این داشتن رسول، بینه، کتاب و میزان است.

وی اضافه کرد: رسول همان امامان محله هستند و بینه امام ایثار، اخلاق، مهربانی، خصوصیات اینچنینی امام است. قیام کتاب می خواهد، حرف حساب می خواهد که همان کلام الهی و روایات معصومین است. و میزان که برخی گفته اند عقل است. با میزان می توان راست را از دروغ تشخیص داد. میزان همان تبیین است اگر باشد قیام به قسط محقق می شود.

افول تمدن غربی؛ از ادعای نقد دادگاه‌های تفتیش عقاید تا تحریم جدول مندلیف

حجت الاسلام میرمحمدیان پرداختن به داشته های مادی را یکی از جلوه های جهاد تبیین دانست و اظهار داشت: ما داشته های زیادی داریم برای تبیین و نمونه آن همین دورهمی های خانوادگی است که فرهنگ های غربی از آن بی بهره اند.

مدیرعامل بنیاد هدایت گریزی هم به جنگ اوکراین زد و گفت: در جنگ تحمیلی در خرمشهر شاهد بودیم که زنان جلوی دشمن ایستادند مردان که جای خود دارد اما در اوکراین می بینیم که مرزها را کنترل می کنند تا مردم فرار نکنند. این ها نمونه هایی از داشته های با ارزش ما است.

وی داشته های معنوی را هم مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: نمونه این داشته های معنوی را در جایی سراغ نداریم. اینکه مناجات شعبانیه را هر سال می خوانیم باز هم لذت می بریم. این معنویت در هیچ جای دنیا پیدا نمی شود.

وی عدول غرب از شعارهای دروغین خود را یادآور شد و گفت: شعارهایی نظیر آزادی بیان در ماجرای جنگ اوکراین رنگ باخت و کار به جایی رسید که برخی به طنز می گویند آمریکا جدول مندلیف را هم تحریم کرده است. روزی دادگاه های تفتیش عقاید را در قالب فیلم ها به بوته نقد می کشیدند ولی امروز شهروندان روسی را تهدید می کنند که اگر مخالف پوتین نباشید اخراج می شوید.

حجت الاسلام میرمحمدیان داشتن افق روشن را یکی از دیگر از داشته های ما دانست و بیان کرد: امید به آینده و منتظر شخص مشخص بودن نیز یکی دیگر از داشته های ما است. لشکر امامت را خیلی ها نمی دیدند، ولی امروز می تواند مشکلات بزرگی را حل کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha