جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
مراسم رونمایی از حوض خون

حوزه/ در مراسم دوازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «حوض خون» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، در مراسم دوازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «حوض خون» منتشر شد.

در این مراسم که امروز ساعت ۱۶ در محل بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک برگزار شد، سردار محمد شیرازی، رئیس دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح، اظهارداشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری در خصوص دفاع مقدس فرمودند، کار مهمی است که آن را انجام دادیم و مردم باید بهره‌اش را ببرند؛ باید افتخارآفرینی دفاع مقدس تا سالیان سال گفته شود و همچنان این افتخار تداوم یابد.

وی افزود: یکی از فرصت‌های خدمت در طول دفاع مقدس همین صحنه‌های رخت‌شویی بود که امروز به بهانه آن دور هم جمع شدیم.

رئیس دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح گفت: در آن دوران مردم با تمام مشکلات شخصی و مصیبت‌های جنگ اما با اخلاصی که داشتند احساس وظیفه کردند که این اخلاص تداوم خواهد داشت.

همچنین در ادامه، ایمان عطارزاده، معاون هماهنگی و رئیس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این آیین، اظهار کرد: خداوند را شاکریم در روزی که به نام شهدا نام‌گذاری شده است در شهر یک هزار شهید اندیمشک باشیم.

وی بیان کرد: راه شهدا توسط جوانان نسل سوم و چهارم ادامه یافته است و در همین راستا در دوازدهمین آیین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، آیین رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب حوض خون در شهر اندیمشک را خواهیم داشت. این مراسم تلاش می‌کند خط نورانی فرهنگ ایثار و شهادت را به‌واسطه نگاه مقام معظم رهبری در جامعه اسلامی و جاری سازد.

در پایان نیز سید میعاد صالحی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن در دوازدهمین آیین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت (رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «حوض خون») که امروز ۲۲ اسفندماه در بیمارستان سابق شهید کلانتری اندیمشک برگزار شد، با بیان اینکه این بانوان سلحشورانه روزی ۱۲ تا ۱۴ ساعت درحالی‌که فرزندان و همسران و پدران آن‌ها در جبهه‌های جنگ بودند، در رختشوی‌خانه حضور می‌یافتند، گفت: ما از کاری سخن می‌گوییم که اگر برای نسل سوم و چهارم گفته نشود، شاید آن‌ها را افسانه بدانند.

وی افزود: بعد از اینکه موضوع تقریظ رهبر انقلاب مطرح شد، از چند هفته گذشته اینجا حضور پیدا کردیم و مرمت این بنا که کارخانه تراورس و متعلق به راه‌آهن جمهوری اسلامی است، شروع شد. راویان کتاب اتفاقات آن روزها را روایت کردند. به‌پاس آن زحمات، بنا داریم این فضا پاسداری شود و در این مکان یادمانی بنا شود.

گفتنی است، متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب "حوض خون" به شرح زیر است:

آیین رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «حوض خون» برگزار شد

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اولین احساس، پس از خواندن بخش‌هائی از این کتاب، احساس شرم از بی‌عملی در مقایسه با مجاهدت این مجاهدانِ خاموش و بی‌ریا و گمنام بود. آنچه در این کتاب آمده بخش ناشناخته و ناگفته‌ئی از ماجرای عظیم دفاع مقدس است. باید از بانوی پرکار و صبور و خوش‌سلیقه‌ئی که این کار پرزحمت را به‌عهده گرفته و بخوبی از عهده برآمده است و نیز از مؤسسه‌ی جبهه‌ی فرهنگی عمیقاً تشکر شود.

کتاب «حوض خون» روایتی از مجاهدت بانوان اندیمشکی از رخت‌شویی در دوران دفاع‌مقدس است که در ۵۰۴ صفحه، به قلم سرکار خانم فاطمه‌سادات میرعالی نوشته و توسط دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی چاپ شده است.

لازم به ذکر است، رهبر معظم انقلاب، مهرماه امسال جاری در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای زنجان با اشاره به مطالعه کتاب «حوض خون» فرمودند: «من اخیراً یک کتابی خواندم به نام حوض خون -البتّه من در اهواز دیده بودم؛ خودم مشاهده کردم آنجایی را که لباس‌های خونی رزمندگان را و ملحفه‌های خونی بیمارستان‌ها و رزمندگان را می‌شستند؛ [این‌ها را] دیدم- که این کتاب تفصیل این چیزها را نوشته؛ انسان واقعاً حیرت می‌کند؛ انسان شرمنده می‌شود در مقابل این‌همه خدمتی که این بانوان انجام دادند در طول چند سال و چه زحماتی را متحمّل شدند؛ این‌ها چیزهایی است که قابل ذکر کردن است». ۱۴۰۰/۷/۲۴

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha