یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کد خبر: 1014318
۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
حجت الاسلام صداقت

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از برگزاری جشن های نمیه شعبان با حمایت این سازمان خبر داد.

حجت الاسلام مجتبی صداقت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، با تبریک پیشاپیش عید نیمه شعبان اظهار داشت: برنامه های نوروزی ۱۴۰۱ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در شهر دارالعباده یزد با حمایت از جشن های نیمه شعبان آغاز می شود.

وی افزود:جشن بزرگی در بلوار حضرت ولی عصر(عج) در روزهای ۲۶ و ۲۷ اسفند با برگزاری بازارچه خیریه، غرفه های آموزش شهروندی، اختتامیه جشنواره هفت سین و...آغاز شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، از خصوصیات نوروز ۱۴۰۱ را پیش بینی حضور بیش از پیش مسافران نوروزی در شهر میراث جهانی، استقبال از ماه مبارک رمضان، استقبال مردم یزد در برنامه های نوروزی به دلیل محدودیت های کرونایی در دوسال اخیر برشمرد.

حجت الاسلام صداقت، سیاست های کلی برنامه های نوروزی را معرفی فرهنگ شهر میراث جهانی از جمله دارالعباده، دارالعلم به گردشگران، هویت سازی در برنامه ها و فضاسازی شهری برای ساکنان شهر، اهتمام به مسئله آموزش شهروندی در محتوای برنامه های مختلف فرهنگی اجتماعی، توجه ویژه به اقشار آسیب دیده اجتماعی در برنامه های مختلف و اجرای برنامه های شاد و مفرح با محوریت خانواده برای تزریق نشاط و شادابی به عموم شهروندان و گردشگران نام برد.

وی، با اشاره به لحظه تحویل سال گفت: جشنی در میدان امیرچقماق و گلزار شهدای یزد با حضور مردم برگزار خواهد شد و نیز از دیگر برنامه های اصلی این سازمان ایجاد پنج نوروزگاه فرهنگی اجتماعی و ورزشی در سطح شهر و اجرای برنامه های مختلف در این فضاهاست.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، گفت: این پنج نوروز گاه در میدان امیر چقماق، مسجد جامع کبیر یزد، بافت تاریخی، امام زاده جعفر(ع) و کارخانه تاریخی جنوب برپا می شود.

صداقت، اظهارداشت: نوروزگاه‌های دیگری هم از سوی شهرداری در سطح شهر برپا می شود که جشن های نوروزی و هنرمندان با اجرای برنامه های موردی در این نوروزگاه ها شامل پارک های باغ ملی، بزرگ شهر، آزادگان، شهدای هفتم تیر، خانواده(بلوار بسیج)، آزادشهر، کوهستان، مهراوران، شهدای کوچه بیوک، سید گلسرخ و غدیر و گذر فرهنگ و هنر(مازاریها)میزبان مردم خواهند بود.

وی، افزود: سه پارک در سطح شهر شامل پارک بزرگ شهر، کوهستان و مهراوران برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، از اجرای المان های متحرک در مناطق مختلف شهر یزد از جمله حضور تعدادی پیرمرد دوچرخه سوار و شعر خوانی آنان برای گردشگران خبر داد و افزود: این افراد به معرفی آثار و صنایع دستی یزد، آداب و رسوم و بیان حکایت های شیرین می پردازند.

حجت الاسلام صداقت، از دیگر برنامه های نوروزی را برپایی بازارچه های خیریه در پیاده راه ولیعصر(عج)، گذر فرهنگ و هنر(مازاریها) و نوروزگاه کارخانه جنوب نیز خبر داد و گفت: جشنواره سفره هفت سین در دهه سوم اسفند در محل پیاده راه ولیعصر(عج) واقع در ورودی منطقه امام شهر برگزار می شود و آثار برتر در نوروزگاه های سطح شهر به نمایش در می آید.

وی ادامه داد: پرواز بادبادک ها در پارک کوهستان و اجرای سرود و نمایش در نوروزگاه و محل های پرتردد، برگزاری جشن های شاد و مفرح برای آسیب دیدگان اجتماعی و نیز برپایی جشن در خانه سالمندان، کمپ زنان بهبود یافته، کانون اصلاح و تربیت و زندان مرکزی یزد از دیگر برنامه های نوروزی است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد اضافه کرد: مناطق حسن آباد در دو پارک این منطقه، اسکان یزد و محله امام رضا(ع) میزبان جشن های نوروزی هستند.

وی گفت: اجرای برنامه نوروزی در محل فرهنگسرای قرآن و عترت، اجرای آثار هنری در محل نمایشگاه بهشت هنر، بازسازی نمایش صحنه ای با موضوع آداب خواستگاری یزدی ها، جشنواره عکس یزد، تبلیغات گردشگری با تعامل با استان های شیراز و اصفهان و تبلیغات این دو شهر نیز در یزد ازدیگر برنامه های این سازمان در ایام نورز است.

صداقت ادامه داد: نمایش یزد۱۳۰۰ در خانه سیگاری ها، تولید و پخش کارت پستال بین گردشگران، اجرای سرودهای پاتوقی در نوروزگا هها، نمایش، ایستگاه نقاشی، سلامت، جشن های کودکانه و کارگاه مهارت، نمایش عروسکی با موضوع قصه های مرحوم آذر یزدی، خیمه شب بازی، بازی های خانوادگی، اهدای کتاب های خوانده شده از سوی خانواده ها با همکاری کتابخانه ها، استندآپ کمدی در سطح شهر، اجرای خانواده عروسک های غول پیکر، عینک های تور مجازی ۳۶۰ درجه، مسابقات ورزشی و ماراتن فرفره از برنامه های مفرح و با نشاط پیش بینی شده است.

وی از دیگر برنامه های نوروزی را برپایی ایستگاه خوشامدگویی و راهنمایی گردشگران در بافت تاریخی، ساخت انیمیشن نوروزی با موضوع یزد، پخش کلیپ معرفی شهر یزد در فضای مجازی، ویژه برنامه ساعت زمین در هفتم فروردین، بزرگداشت واقعه دهم فروردین، استقبال از رمضان، پویش سبزه ماندگار، طرح خانه تکانی امن، پویش خرید کالای ایرانی توسط هنرمندان یزدی، پوستر روز طبیعت و کلیپ آموزشی، کلیپ ایمنی در سفر، شب شعر با لهجه یزدی، پخش مجموعه لبخند تو، پویش مهربانی(خانه تکانی)، فضا سازی شهری با موضوع خوشامدگویی و معرفی یزد برشمرد.

انتهای پیام/ ۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha