جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه رشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی گفت: تنها راه دفاع از حریم دین و حفظ ارزش‌های اسلامی در عرصه‌ی جنگ نرم، تجهیز مجدانه به سلاح علم و دانش و نقش‌آفرینی در جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی، در همایش طلاب و روحانیان استان که صبح امروز به مناسبت ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان، در مصلای رشت برگزار شد، دنیای کنونی را عصر جنگ نرم و تهاجم به تفکرات و اعتقادات نسل جوان دانست و گفت: روحانیان در این عصر پرآشوب بیش از هر زمان دیگری رسالت دفاع از ارزش‌های اسلامی را بر عهده ‌دارند و نقش‌آفرینی در این عرصه مستلزم روزآمدی، کارآمدی و تجهیز به سلاح علم و دانش است.

وی افزود: تنها راه دفاع از حریم دین و حفظ ارزش‌های اسلامی در عرصه‌ی جنگ نرم، تجهیز مجدانه به سلاح علم و دانش و نقش‌آفرینی در جهاد تبیین است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی با استناد به منویّات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم تحقق جهاد تبیین، اضافه کرد: دشمنان این سرزمین با ناامیدی از رویارویی مستقیم با نظام اسلامی، راهبرد جنگ نرم و تسخیر ذهن‌ها را در دستور کار قرار داده و آماج حملات توفنده خود در فضای مجازی را به‌سوی جامعه‌ی جوان ایران اسلامی نشانه گرفته‌اند.

امام جمعه رشت، بسیاری از معضلات اجتماعی جامعه‌ی امروز از قبیل نبود تمایل به ازدواج و فرزندآوری را ناشی از هجمه‌های فرهنگی – رسانه‌ایی دشمنان دانست و اضافه کرد: در گذشته جوانان این دیار با امکاناتی بسیار کمتر از امروز، برای نقش آفرینی در زندگی مشترک فعالانه مشارکت می‌کردند اما هجمه‌های فرهنگی دشمنان باعث شده تا از هرگونه سختی ناشی از مسئولیت‌پذیری و اداره‌ی زندگی مشترک خودداری نمایند.

نماینده ولی فقیه در گیلان از همه روحانیون استان خواست برای احیای فرهنگ و هویت اصیل جامعه بیش‌ازپیش تلاش کنند و حقایق جامعه را در بستر اقناع برای نسل جدید تبیین نمایند.

اسدالله عباسی ، استاندار گیلان نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی دولت عدالت و کرامت سیزدهم برای رسیدگی به امور آحاد مردم و تحقق عدالت اجتماعی تأکید کرد: اولویت مهم امروز جامعه در حوزه‌ی فرهنگی، اعتماد زایی و امیدآفرینی ست تا مشارکت ملی برای تحقق هر چه سریع‌تر برنامه‌های توسعه محور دولت در اقصی نقاط کشور فراهم آید و در این بخش وعاظ و روحانیان نقش اساسی بر عهده‌ دارند.

استاندار گیلان با تشریح گوشه‌هایی از برنامه‌های عمرانی و زیرساختی دولت در استان به اختصاص تسهیلات و اعتبارات ۱۸هزار میلیارد تومانی دولت در سفر اخیر رئیس‌جمهور به گیلان اشاره و اظهار کرد: تا امروز بیش از هزار و ۵۰ میلیارد تومان از این اعتبارات به استان تخصیص یافته و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده که تکمیل خط آهن رشت به بندر کاسپین و اتمام آزادراه محدوده‌ی رودبار به منجیل در اولویت قرار دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر هیات دولت به حمایت از تولیدات بخش کشاورزی و صنعتی اختصاص یافته افزود: بیش از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیز در قالب صندوق پیشرفت و عدالت به‌طور ویژه در اختیار استاندار قرارگرفته و متناسب با اولویت‌ها و ضرورت‌های استان برای رشد و بالندگی این استان در سال جدید تخصیص می یابد.

استاندار گیلان، افق توسعه و پیشرفت استان در سال جدید را بسیار امیدوارکننده و رو به رشد دانست و افزود: با برنامه ریزی های به عمل آمده، تمامی شرایط برای رشد ۵ تا ۸ درصدی در استان فراهم است و ثمرات این برنامه ریزی در سال جدید برای عموم مردم ولایتمدار و انقلابی گیلان مشهود خواهد بود.

در پایان این مراسم، ۸ طلبه‌ حوزه‌ علمیه‌ی گیلان معمم شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha