جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همدان

حوزه/ حوزه علمیه همدان در بیانیه‌ای به ناهنجاری های برنامه «مسیر گردشگری» واکنش نشان داد و خواستار عذرخواهی مسئولان از مردم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حوزه علمیه همدان در بیانیه‌ای نسبت به اتفاقات اخیر در شهر همدان واکنش نشان داد و گفت: حوزه علمیه کما فی‌السابق از همه مسئولین نظام حمایت می‌کند، اما تذکر، مطالبه گری و امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه خود برای حفظ نظام می‌داند و در این خصوص هیچ مسامحه یا مصلحت سنجی نخواهد کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مراسمی در روز سه شنبه ۲۴ اسفند تحت عنوان مسیر گردشگری و آیین جهانی نوروز در همدان برگزار گردید که متاسفانه شاهد صحنه‌ها و برنامه‌هایی خلاف موازین شرعی و قانونی و جایگاه مردم فهیم و متدین دارالمومنین همدان بودیم.

حوزه علمیه همدان از مردم متدین و دغدغه‌مند که در تماس‌ها و پیام‌های خود از این اعمال، اعلام انزجار کرده‌اند، تشکر نموده و ضمن تقبیح و محکوم نمودن این رفتارها نکاتی را متذکر می‌گردد:

۱. دین مبین اسلام نه تنها هیچ مخالفتی با شادی، تفریح و گردشگری ندارد، بلکه تاکید بر این امور نیز دارد و آنها را زمینه ارتقاء روحی و معنوی انسان می‌داند، آنچه محکوم است شادی کاذب و مخالف با شرع است که دل خانواده‌های شهدا را به درد می‌آورد.

۲. نهادهای بین‌المللی مانند یونسکو در ظاهر زیبا و به عناوینی مانند صلح و گسترش علم و فرهنگ در حال پیاده‌سازی فرهنگ و سیاست‌های استکباری و غربی هستند، سند ۲۰۳۰ یکی از نمونه‌های بارز آن است که همگان از مخاطرات آن آگاهند و عجیب است که این نهادها در قبال ظلم و ستم و جنگی که علیه مظلومین یمن فلسطین و افغانستان و میانمار و دیگر کشورهای مظلوم صورت می‌گیرد یا ساکتند و یا به رفتارهای نمایشی اکتفا می‌کنند و فقط به فکر نفوذ فرهنگی در ایران اسلامی هستند! این نکته به معنای قطع ارتباط با این نهادها نیست بلکه مسئولین باید مراقب نفوذ فرهنگی این نهادها باشند و به هیچ وجه خوشبین به آنها نباشند.

۳. عجیب است که چنین برنامه‌هایی به راحتی و با مجوز نهادهای مسئول اجرا می‌شود، اما گاهی حوزه علمیه یا فعالین فرهنگی برای انجام برنامه‌های فرهنگی مذهبی خود با بهانه واهی مواجه می شوند.

۴. از مسئولین کشور، استان و شهرداری انتظار می‌رود در این دولت که بحمدالله با روحیه انقلابی مشغول به خدمت است، دقت و نظارت بیشتری نسبت به این مسائل داشته باشند و مراقب طرح‌ها و برنامه‌های عده‌ای که به دنبال ضربه زدن به نظام و دولت سیزدهم هستند، باشند.

۵. حوزه علمیه کما فی‌السابق از همه مسئولین نظام حمایت می‌کند اما تذکر، مطالبه گری و امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه خود برای حفظ نظام می‌داند و در این خصوص هیچ مسامحه یا مصلحت سنجی نخواهد کرد.

انتظار می رود مسئولینی که با غفلت خود باعث چنین حرکاتی شدند از مردم شریف همدان عذرخواهی نمایند و ان‌شاء‌الله با پایبندی همگان به شرع مقدس و آرمان‌های انقلاب اسلامی دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم.

و السلام علی من اتبع الهدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha