یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مهدی عالی

حوزه/امام جمعه موقت تبریز با تقدیر از حمله موشکی سپاه به مقر جاسوسی و آموزشی صهیونیست‌ها در اربیل عراق، گفت: امنیت ما خط قرمز ماست و در این خصوص با کسی شوخی نداریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام مهدی عالی امام جمعه موقت تبریز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اعدام دسته جمعی ۸۱ نفر در عربستان که ۴۱ نفر از آنها شیعه بودند، اظهار داشت: جوامع بین المللی جهانی با وجود آنکه جریان سازی بسیاری در رابطه با اوکراین ایجاد کردند اما در برابر این اعدام‌ها ساکت بودند.

خطیب نماز جمعه تبریز ادامه داد: برخی از سلبریتی‌های داخلی برای اوکراین توییت‌ها و استوری های بسیاری گذاشتند و حتی شمع نیز روشن کردند، اما همین افراد برای اعدام‌های اخیر عربستان دوباره سکوت کردند.

وی خاطرنشان کرد: البته شام غریبان جانسوز برای این اعدامی‌های مظلوم، نشان از افول گاو شیرده یعنی عربستان سعودی بود.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه‌ به حمله موشکی سپاه به مقر جاسوسی و آموزشی صهیونیست‌ها در اربیل عراق اشاره کرد و با تقدیر از این اقدام سپاه، گفت: امنیت ما خط قرمز ماست و در این خصوص با کسی شوخی نداریم.

وی به تذکر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دوران بزن در رو تمام شده است اشاره کرد و یادآور شد: بارها در عمل هم نشان دادیم که اگر دشمن یکی بزند ۱۰ تا می‌خورد.

حجت الاسلام عالی ادامه داد: وقتی پهباد بزرگ گلوبال هاوک آمریکا را سرنگون کردیم، آمریکا هیچ‌کاری نتوانست بکند و حتی ترامپ تشکر هم کرد که سرنشین آن را نزده‌ایم یا نمونه دیگر آن نیز موشک‌باران پایگاه عین الاسد بود که نشان دادیم با کسی شوخی نداریم و جمهوری اسلامی ابهت آمریکا را در هم شکست.

حجت الاسلام عالی تصریح کرد: مسئولان جمهوری اسلامی ایران بارها به دولت عراق و اقلیم کردستان در این رابطه هشدار داده بودند اما آنها به این تذکر توجهی نکردند و در نهایت خودمان برای جمع‌آوری این مقرر دست به کار شدیم.

وی متذکر شد: این پایان ماجرا نیست و همانطور که سپاه بیانیه داده است، اگر مقرها پاکسازی نشود خودمان آنها را پاک می‌کنیم.

امام جمعه موقت تبریز با ابراز تاسف از موضع‌گیری برخی از گروه‌های عراقی گفت: افرادی در این داستان موضع گرفتند که در سایر جنایات و اعدام در عربستان هیچ علائم حیاتی از خود نشان نداده‌اند و موضعی نگرفتند.

وی با تاکید به توصیه رهبری مبنی بر اینکه باید قوی شد، گفت: جریان اوکراین درس بزرگی برای همه کشورها بود و لذا امروز لازم است تا طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری قوی باشیم.

خطیب جمعه تبریز با تاکید بر اینکه اگر قوی نباشیم دشمن ما را می‌شکندد، مطرح کرد: دشمن وقتی از خاورمیانه جدید حرف می‌زند، منظورش این است که عراق و سوریه را تجزیه کند که البته در رسیدن به این هدف کور خوانده است.

وی در ادامه با قدردانی از زحمات گروه‌های جهادی و خیریه‌ها، گفت: انفاق از سفارشات قرآن است و پروردگار به اغنیا دستور داده است تا کمک حال محرومان و افراد کم درآمد باشند.

حجت الاسلام عالی با اشاره به ایام نزدیک سال جدید و حضور مردم در بازار، یادآور شد: الحمدلله در کالاهای اساسی در سطح استان هیچ مشکلی نداریم.

وی با تسلیت به مناسبت ارتحال حضرت آیت‌الله علوی گرگانی، گفت: حضور گرم مردم در مراسم تشییع این عالم ربانی نشان از عُلقه معنوی و عشق مردم به تشیع، مرجعیت و روحانیت بود.

وی ادامه داد: مردمی بودن، زندگی ساده و بی‌آلایش، خوشرویی، خوش اخلاقی و همچنین انقلابی و ولایی بودن از ویژگی‌های حضرت آیت‌الله علوی گرگانی بود که مسئولان و روحانیت لازم است از زندگی این بزرگان الگو بگیرند.

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه در زمان غیبت وظایفی برعهده‌ داریم، گفت: انتظار، صبر و شکیبایی در این دوران طولانی غیبت یک عبادت است و اگر نگاه عمیق به انتظار داشته باشیم به این برخورد خواهیم کرد که انتظار توام با صبر، شکیبایی، امید، ایمان و تقوا باید باشد.

وی متذکر شد: همان‌طور که امام صادق(ع) فرمودند، فرد مومن در حال انتظار، باید اخلاق و محاسن مومن داشته باشد و اخلاق نیکو کسب کند.

حجت الاسلام عالی با اشاره به اینکه انسان منتظر در زمان غیبت لازم است تا با امام زمان(عج) ارتباط قلبی داشته باشد، عنوان کرد: مهم این است که امام ما را ببیند نه اینکه ما او را ببینیم.

امام جمعه موقت تبریز به آسیب‌هایی که ممکن است در عرصه مهدویت برای مومنان ایجاد شود اشاره کرد و گفت: تعیین وقت برای ظهور، آوردن چرایی برای عدم ظهور، ادعای ملاقات مهدویت، تطبیق علائم ظهور، نگاه یک طرفه و یکسویه از جمله آسیب‌هایی است که ممکن است دچار آن شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha